فرماندار دماوند گفت: در جریان برگزاری انتخابات 24 خردادماه، 121شعبه اخذ رأی آراء مردم این شهرستان را جمع آوری می کنند.

سعید افشار نادریˈ درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: از این تعداد 63 شعبه شهری شامل 54 شعبه ثابت و 9 شعبه سیار و 57 شعبه روستایی شامل 53 شعبه ثابت و 5 شعبه سیار برای جمع آوری آرا مردم در نظر گرفته شده است.

فرماندار دماوند با اشاره به اینکه در مجموع سه هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات در این شهرستان هستند، بیان کرد: در هفته جاری برنامه آموزشی دست اندرکاران برگزاری انتخابات آغاز شده تا با آمادگی بیشتری در این حماسه سیاسی حضور یابیم.

این مسوول به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه اشاره کرد و افزود: 43 نفر از این شهرستانها برای شرکت در این انتخابات نام نویسی کردند که صلاحیت 16 نفر از آنها در هیات اجرایی و نظارت شهرستان و استان تأیید شده است که اسامی نهایی آنها در 13 خردادماه اعلام می شود.

افشار نادری گفت: همچنین 583 نفر برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نام نویسی کردند که 552 نفر مرد و 31 نفر زن هستند.

فرماندار دماوند ادامه داد: تعداد 452 نفر در حوزه های روستایی نام نویسی کردند که 368 نفر آنان در بخش مرکزی و 84 نفر در بخش رودهن هستند.

وی بیان کرد: طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال 90، شهرهای دماوند و رودهن با برخوردرای از جمعیت بالای 20 هزار نفر دارای هفت عضو اصلی شورای شهر و سه نفر علی البدل و شهرهای کیلان، آبسرد و آبعلی با برخورداری از جمعیت کمتر از 20 هزار نفر دارای پنج نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل شورای اسلامی شهر خواهند بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان افزود: با توجه به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، کمیته فناوری انتخابات در منطقه در حال ارزیابی و سنجش زیرساخت ها است تا نقص ها و کاستی های موجود را پوشش دهد.

وی انتخابات را مظهر همبستگی و اتحاد ملت ایران اسلامی خواند و گفت: در شرایطی که دشمنان قسم خورده ایران اسلامی تلاش دارند با دست زدن به عملیات روانی و نیز اعمال تحریم های ناجوانمردانه حضور مردم در انتخابات را کمرنگ کنند، هوشیاری و بصیرت مردم می تواند آنها را در رسیدن به اهداف پلیدشان مأیوس کند.

افشارنادری بیان کرد: برای آنکه بتوان حماسه سیاسی مد نظر مقام معظم رهبری را تحقق بخشید باید از نهایت توان، تلاش و ظرفیت های موجود در جامعه برای صیانت از آراء مردم بهره برد و در مدار قانون عمل کرد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.