امام جمعه ارومیه گفت: انتخاب و رأی مردم باید بر اساس تحقیق، تفحص و دقت باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در خطبه اول درباره اهمیت بعثت و تأثیر آن در زندگی بشریت گفت: بعثت‏ انقلاب بزرگ بر ضد جهل، گمراهی و تباهی است.

وی به آغاز بعثت اشاره کرد و افزود: سرآغاز تاریخ اسلام از روزی آغاز می‏‌شود که پیامبر اسلام (ص) در خلوت محبوب، در دل غاری صدایی شنید، ای محمد بخوان به نام پروردگارت که جهان را آفریده و بخوان که پروردگارت از همه بزرگوارتر است، همان که به وسیله قلم تعلیم نمود و به انسان آنچه را که نمی‏دانست، یاد داد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه بعثت پیامبر (ص) برانگیخته شدن آن حضرت به مقام رسالت بوده، خاطرنشان کرد: هنگام بعثت پیامبر (ص) بار بزرگ رسالت به عهده ایشان نهاده شد و پیامبر (ص) در شرایطی موظف به ابلاغ رسالت الهی خویش به مردم گشتند.

خطیب جمعه ارومیه در زمینه نزول سوره مدثر اظهار داشت: مفاد این سوره این است که از این پس، پیامبر (ص) باید پیوسته به فکر بیم دادن مردم از نافرمانی خداوند بوده و لحظه‌ای از آن غافل نباشد و بدین گونه بود که اولین آیه‌های کتاب آسمانی دین اسلام به پیامبر (ص) نازل شده و ایشان از جانب خداوند به مقام رسالت برگزیده شدند.

وی در خطبه دوم مردم را به حضور گسترده و باشکوه در انتخابات دعوت کرد و اظهار داشت: حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی سبب ناکامی دشمنان در تحقق اهدافشان خواهد شد و به فرموده مقام معظم رهبری حماسه سیاسی باشکوهی به‌دست مردم رقم خواهد خورد.

خطیب جمعه ارومیه با بیان اینکه عدم حضور در انتخابات خیانت به نظام اسلامی است، تصریح کرد: انتخاب اصلح بسیار مهم و اساسی بوده و باید با تحقیق، تفحص، دقت و تجسس این فرد را انتخاب کنیم.

وی افزود: باید امانت ریاست جمهوری اسلامی ایران را به اهلش بسپاریم که این امر وظیفه اصلی و اساسی ما است.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به هشت کاندیدای ریاست جمهوری اظهار داشت: کاندیداهای ریاست جمهوری نماینده 70 میلیون ایرانی بوده و طی چهار سال امانتدار مردم ایران خواهند بود.

حسنی گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری باید تقسیم کار کرده و عمده کارها را با مشورت و مشارکت یکدیگر انجام داده و در صورت پیروزی از تمامی ظرفیت دیگر کاندیداها در اداره کشور استفاده کنند که در این صورت کار به جای یک فکر با هشت فکر انجام شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز ناظر بر اعمال و عقاید کاندیداها بوده و رئیس جمهور آینده باید با اکثریت آرا انتخاب شود و مردم ایران نیز از خداوند متعال، رسول خدا (ص) و جانشین ایشان که در حال حاضر مقام معظم رهبری هستند، تبعیت داشته باشند./س

برچسب ها: انتخاب ، ارومیه ، خدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.