معاون امداد و نجات هلال احمر آذربایجان غربی گفت: 11 گروه امداد و نجات به 123 نفر حادثه دیده ناشی از بارش‌های شدید باران و تگرگ در دو هفته گذشته در آذربایجان غربی امدادرسانی کرده‌اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جابر ثوابی به حوادث طبیعی اتفاق افتاده در دو هفته گذشته در آذربایجان غربی اشاره کرد و در رابطه با امدادرسانی هلال احمر استان به حادثه دیدگان، اظهار داشت: 11 گروه امداد و نجات به 123 نفر حادثه دیده ناشی از بارش‌های شدید باران و تگرگ در دو هفته گذشته در آذربایجان غربی امدادرسانی کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه بارش‌های شدید باران و تگرگ در دو هفته گذشته در برخی نقاط استان به ویژه در مناطق شمالی آن حادثه ساز بوده، گفت: این حوادث بیشتر در شهرستان‌های چالدران، سلماس، پلدشت، خوی و پیرانشهر گزارش شد که با حضور نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در این مناطق همراه بود.

معاون امداد و نجات هلال احمر آذربایجان غربی اعلام کرد: با مشاهده وقوع این حوادث به سرعت جمعیت تیم‌های هلال احمر اعزامی و اکیپ‌های مستقر در منطقه نسبت به امدادرسانی به حادثه دیدگان اقدامات امدادی لازم را انجام دادند.

این مسئول از انجام خدمات امدادرسانی از قبیل کمک به حادثه دیدگان، اسکان اضطراری، توزیع اقلام ضروری و انجام خدمات سرپایی به 123 نفر از مردم استان در جریان این حوادث خبر داد.

ثوابی با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه مصدومیت شدید حادثه دیدگان بلایای طبیعی در این مدت گزارش نشد و مصدومان همگی به صورت سرپایی با ارائه خدمات امدادی به وضعیت عادی خود بازگشتند.

وی با ابراز تاسف از غرق شدن خانمی در چالدران بر اثر سیلاب به راه افتاده ناشی از بارندگی‌های شدید در این شهرستان، اعلام کرد: پس از گزارش این موضوع سریعا نسبت به آن اقدام کردیم که در نهایت جسد این خانم از آب‌های روان پیدا و به بستگانش تحویل داده شد.

معاون امداد و نجات هلال احمر آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در این عملیات 11 گروه امداد و نجات، به همراه یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی امدادی وارد عملیات شدند.

این مسئول در پایان از آمادگی تمام نیروهای امدادی استان برای امدادرسانی به حادثه دیدگان خبر داد.
برچسب ها: امداد ، حادثه ، آذربایجان ، تگرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.