سخنگوي کميسيون امنيت‌ملي مجلس گفت: از دستگاه ديپلماسی انتظار داريم که به نحو فعال‌تر و مؤثرتر در موضوع امنيت زائران عتبات‌عاليات ورود پيدا کند.

"سيد‌حسين نقوي‌حسيني" نماينده مردم ورامين و سخنگوي کميسيون امنيت‌ملي مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به شهادت تعدادی از زائران ایرانی عتبات عالیات در روز گذشته گفت: عمليات‌های تروريستی که در عراق اتفاق مي‌افتد و اغلب اين عمليات‌ها نيز که زائران عتبات عاليات را نشانه‌ گرفته، نشان‌دهنده طرح‌های سازمان‌یافته‌ای است که انجامشان تنها از عوامل صهيونيستي و آمريکايي‌ها بر‌مي‌آيد.

 وي در ادامه افزود: عمليات تروريستي متفرقه و بي‌هدف ممکن است در داخل عراق و از طرف برخي گروه‌ها صورت بگيرد، اما حملات تروريستي عليه زائران، آن هم به صورت زنجيره‌اي نشان‌دهنده اين است که پشت اين عمليات، يک سازمان برنامه‌ريز قرار دارد که به لحاظ امکانات و ظرفيت‌ها، قطعا عوامل صهيونيستي و آمريکايي پشت اين قضيه هستند.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي در ادامه اظهار داشت: هدف آنها از اين حملات تروريستي، ايجاد بد‌بيني، اختلاف، شکاف بين مذاهب اسلامي و درگيري‌ها و کينه‌هاي طولاني‌مدت بين این مذاهب که بر همين اساس کميسيون امنيت ملي بيانه‌اي صادر کرده است.

 نقوي‌حسيني در خاتمه به وظيفه دستگاه ديپلماسي کشورمان براي ايجاد امنيت زائران ايراني اشاره و خاطرنشان ساخت: انتظار ما اين است که دستگاه ديپلماسي به طور فعال‌تر و مؤثرتر در موضوع امنيت زائران عتبات عاليات ورود پيدا کرده و امنيت زائراني که به قصد زيارت به عراق سفر مي‌کنند را تضمين کند، چراکه اين زائران نه سياسي هستند و نه اهداف سياسي را دنبال مي‌کنند، بلکه حرکت آنها  تنها يک حرکت اعتقادي، مذهبي و فرهنگي است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار