رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تحقق 23 درصد از تعهد اشتغال استان اردبیل امسال برعهده صنعت، معدن و تجارت است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ ارژنگ عزیزی امروز در آستانه 10 تیرماه روز صنعت و معدن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارسال 104 فقره با اشتغالزایی 2 هزار و 713 نفر و میزان سرمایه‌گذاری 5 هزار و 360 میلیارد ریال جواز تأسیس صنعتی صادر شده است.

وی گفت: در همین مدت 73 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی صادر شده که بستر اشتغال 891 نفر با سرمایه‌گذاری 590 میلیارد ریال را سبب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل همچنین افزود: در بخش معدن صدور مجوزهای اکتشافی در حدود 29 فقره بوده؛ در حالی که پروانه بهره‌برداری به تعداد 22 فقره با سرمایه‌گذاری 63 هزار و 500 میلیون ریال و اشتغال 120 نفر در یک سال گذشته صادر شده است.

عزیزی در ادامه در خصوص انجام تعهدات اشتغال گفت: از کل تعهدات اشتغال استان در حدود 43 هزار و 970 نفر در پارسال که قرار بود با همکاری 23 دستگاه تحقق یابد سهم صنعت، معدن و تجارت 9 هزار و 800 نفر بود که 22.5 درصد سهم اشتغال استان را شامل می‌شود.

وی افزود: یک چهارم تعهدات اشتغال استان مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت بوده که در نهایت موفق شدیم، زمینه اشتغال 12 هزار و 462 نفر را فراهم کنیم که از این تعداد مشخصات 10 هزار و 811 نفر در سامانه رصد به ثبت رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، ویژگی اشتغال بخش صنعت، معدن و تجارت را اشتغال پایدار و دارای شاخصه بیمه اعلام کرد و یادآور شد: اشتغال ایجاد شده اغلب واقعی بوده و کمترین انحراف را بر اساس راست‌آزمایی‌های صورت گرفته شاهد بودیم.

وی با اشاره به نوسانات قیمت ارز به دنبال تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی غربی، اذعانکرد: با توجه به اینکه کار‌آفرینان و کارگران سربازان جبهه اقتصادی و استقلال تولیدی هستند ضرورت دارد حمایت ویژه از این بخش صورت گیرد.

این مسئول در ادامه با اعلام اینکه مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی استان مشکل نقدینگی بوده است، تأکید کرد: با توجه به نوسانات قیمت ارز و بالا رفتن هزینه تولید واحدهای تولیدی با مشکلاتی مواجه هستند که به نظر می‌رسد، حل این مشکلات با تزریق نقدینگی امکان‌پذیر خواهد بود/س 

برچسب ها: اردبیل ، تعهد ، اشتغال ، برعهده ، صنعت ، و ، معدن ، و ، تجارت ، است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.