هافبک سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بازی با لبنان برايمان اهميت زيادي دارد و برای ما یک فینال است.

مهدی تارتار هافبک سابق پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بازی با لبنان هم برای تیم ملی ما یک فینال است و ملی پوشان با تفکر اینکه در یک فینال مهم و حساس حضور دارند باید وارد میدان شوند چون 3 امتیاز این دیدار خیلی مهم است تا با کسب یک پیروزی خوب خانگی و با روحیه ای بالا به مصاف کره جنوبی در سئول برویم.

درحال حاضر تیم ملی ما نیاز به روحیه دارد و 3 امتیاز بازی با لبنان در تهران می تواند روحیه و انگیزه بسیار خوبی را به تیم ملی ما تزریق کند.

وی افزود: لبنان با تساوی مقابل کره جنوبی از گردونه رقابت حذف شد اما فکر نکنیم که چون آنها امید به صعود به جام جهانی ندارند، در این دیدار انگیزه ای ندارند و از الان تسلیم ما هستند. لبنان شانس صعودش به جام جهانی را از دست آمده اما برای حیثیت خودش می جنگد و می خواهند ثابت کنند آن 5 گلی که در مقدماتی جام ملتهای آسیا در تهران از ما خوردند، اتفاقی بود.
ما مقابل لبنان باید با تمام قدرت بازی کنیم و به فکر تفاضل گل باشیم تا شرایط امتیازی و تفاضل گلمان را در جدول بهبود ببخشیم.

وی تصریح کرد: اگر لبنان را دست کم بگیریم ،‌مثل بازی رفت در بیروت دردسر ساز می شود چون تیم بسیار خطرناکی است. لبنان تا لحظات پایانی مقابل کره جنوبی جلو بود و دقیقه 97 کره جنوبی توانست با زحمت و تلاش فراوان گل مساوی را بزند و از شکست فرار کند پس چنین تیمی بسیار خطرناک است و نباید آنها را دست کم بگیریم و راحت از کنار چنین تیمی بگذریم بلکه مثل بازی با قطر که خیلی با برنامه و با هدف بودیم باید مقابل لبنان هم بازی کنیم تا به هدف مان برسیم.

وی در مورد میزبانی ایران در این دیدار گفت: در چنین بازیهای حساس و سرنوشت سازی تماشاگران نقش بسیار مهمی دارند و باید از حضور هواداران تیم ملی در استادیوم نهایت استفاده را ببرم و با کمک و حمایت آنها لبنان را با یک پیروزی پر گل بدرقه کنیم. هوادارنی که برای دیدن این بازی به استادیوم می روند باید استرس به تیم ملی وارد نکنند بلکه با شعارها و تشویق خودشان به ملی پوشان روحیه و انگیزه بدهند. حضور طرفداران هم به ملی پوشان ما انگیزه می دهد و هم باعث تخریب روحیه حریف می شود، پس از این پتانسیل خوبی که روی سکوها داریم باید به خوبی استفاده کنیم تا 3 امتیاز این بازی خانگی را بگیریم.

وی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر و با توجه به شرایط جدول و بازیهای پیش رو، تیم ملی چقدر شانس صعود به جام جهانی دارد، گفت: با توجه به نتیجه ای که کره جنوبی مقابل لبنان به دست آورد، شانس ما یک مقدار بیشتر شده اما صعود ما به جام جهانی به بازی کره جنوبی مقابل ازبکستان بستگي دارد. در حال حاضر ما 50 تا 60 درصد شانس صعود به جام جهانی داریم و باید تلاش کنیم تا در 2 بازی آینده  نتایج خوبی کسب کنیم و شانس صعودمان به جام جهانی را به حداکثر ممکن برسانیم. در حال حاضر بازی با لبنان اهمیت ویژه ای برای ما دارد و باید تمام تمرکزمان را روی این بازی بگذاریم تا با پیروزی مقابل لبنان گام بلندی به سوی جام جهانی برزیل برداریم.

تاتار در پایان گفت: به صعود تیم ملی کشورمان به  جام جهانی خیلی امیدوار هستم و خیلی هم دعا می کنم که این اتفاق بیفتد و جواز صعود به جام جهانی را به دست بیاوریم تا بعد از سالهای سال تیم ملی ایران در سطح اول فوتبال جهان حضور یابد و در عرصه بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشد./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار