"سعيد گلکار" در گزارشي با اذعان به پايگاه عظيم اجتماعی ايران اعتراف مي کند که به همين خاطر و توان بالاي بسيج و سازماندهي توده هاي مسلمان و انقلابي است که نظام کشورمان در مقابل طوفان هاي مختلف همچون درختي استوار ايستاده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز مطالعاتي واشنگتن ؛ نويسنده اين گزارش با اشاره به استقامت ملت و دولت ايران در مقابل بحران هاي گوناگون مي نويسد "جمهوري اسلامي بحران هاي مختلفي را پشت سر گذاشته است. زماني صحبت هايي مطرح مي شد در اين رابطه که دولت آمريکا پس از عراق و افغانستان قصد دارد تا تجاوزي نظامي را عليه  ايران عملي نمايد. در عمل چنين موضوعي تحقق نيافت.

پس از انتخابات رياست جمهوري سال 2009 نيز ناآرامي هايي (فتنه) در ايران بروز يافت اما در نهايت به آرامش انجاميد. پس از آغاز بيداري اسلامي در منطقه در سال 2011 ميلادي نيز برخي تحليلگران غربي گمان مي کردند که در ايران نيز بي ثباتي سياسي روي دهد اما در عمل اين گونه نشد و ثبات و امنيت در ايران حفظ شد. در اينجا باید پرسيد که جمهوري اسلامي ايران در طول مدت حيات خود چگونه توانسته بر تمامي اين چالش ها غلبه نمايد (؟) باید گفت که رمز پايداري  ايران دو نکته اساسي است : نخست وجود مشروعيت مردمي آن در ميان پايگاه هاي وسيع اجتماعي و دوم تجهيز این حکومت به مکتبي انقلابي.

جمهوري اسلامي ايران همچنين موفق شده است تا با تاسيس تشکيلات "بسيج" و "سپاه پاسداران انقلاب اسلامي" جوانان مومن، معتقد و انقلابي را گردآورد تا در مواقع بحراني بر چالش ها فايق آيند. در عرصه خارجي نيز "سپاه قدس" شاخه برون مرزي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي فعالانه به فعاليت مي پردازد و با تهديدات خارجي مقابله مي نمايد." 

نويسنده در ادامه با اذعان به توان نظام ايران در مقابله با "بحران" ها و چالش هاي مختلف پيش رو مي افزايد "در طول سه دهه گذشته و بخصوص 15 سال پيش ايران با بحران هاي متعددي مواجه بوده است اما هربار به شيوه اي شگفت انگيز بر آن فايق آمده است. تنها درچهار سال گذشته چندين تحول منطقه اي و جهاني روي داده اند و ثبات نظام جمهوري اسلامي ايران حفظ شده است. تهران موفق شده تا با سه نوع تهديد مقابله نمايد: کودتاي نظاميان (که در اوايل سالهاي پيروزي انقلاب روي داد)، تهديدي از جانب فتنه گران داخلي و همچنين تهديد از سوي قدرتهاي خارجي براي انجام مداخله از خارج." 

نويسنده با اذعان به وجود پايگاه قوي اجتماعي نظام جمهوري اسلامي ايران مي افزايد "پس از تاسيس نظام جمهوري اسلامي در سال 1979 ميلادي، انجمن ها و هيئت هاي اسلامي متشکل از انقلابيون تشکيل شدند. به تدريج و با گذشت ساليان متمادي تعداد اعضاي فعال شرکت کننده در اين انجمن ها افزايش يافت. همين تشکلات هستند که در مواقع بحراني مي توانند با چالش ها مقابله نمايند. تشکيلات بسيج نيز در عرصه هاي مختلف علمي، فرهنگي و جهادي فعال است و از اين طريق توان بسيج و سازماندهي نظام اسلامي ايران را افزايش داده است." 

نويسنده در ادامه با اذعان به حضور چشمگير و پرتوان دلاوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در عرصه هاي دفاع از نظام و ميهن مي افزايد "موثرترين بازوي اجرايي نظامي و استراتژيک جمهوري اسلامي ايران "سپاه پاسداران انقلاب اسلامي" است که در دهه 80 ميلادي تشکيل شد. اين تشکيلات در سالهاي ابتدايي انقلاب براي مقابله با احتمال انجام کودتا از سوي نظاميان وابسته به رژيم طاغوت تاسيس شد و بخوبي توانست ثبات و آرامش را در ايران برقرار نمايد. در هشت سال جنگ تحميلي عليه ايران نيز سپاه پاسداران با داشتن نيروهاي سه گانه هوايي، زميني و دريايي موفق شد با ارتش مقابله نمايد." 




برچسب ها: ایران ، نظام ، کودتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار