همزمان با ایام خجسته عید بزرگ مبعث رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و در آستانه شعبان‌المعظم مضجع منور رضوی غبار‌روبی شد.

به گزارش حوزه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی قدس رضوی، اولین آیین غبار‌روبی مضجع منور حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) در سال جاری صبح امروز با حضور آیت‌الله واعظ‌طبسی نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، جمعی از علما و روحانیان، استاندار خراسان رضوی، مدیران استانی و مسئولان و خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) برگزار شد.

در این مراسم معنوی و باشکوه با تلاوت کلام‌الله توسط قاریان برجسته بین‌المللی آغاز شد و حدود دو ساعت به طول انجامید پس از گشوده‌شدن درب ضريح مطهر امام رضا (ع)، آیت‌الله واعظ‌طبسی  به همراه حضرات آیات شاهرودی، رسولی‌محلاتی ، مرتضوی، موسوی‌خلخالی، علم‌الهدی، موسوی‌جزایری و حجت‌السلام‌و‌المسلمین مقدسیان، و علی واعظ‌طبسی وجو‌هات، نذور‌ات و هدایای خیل ارادت‌مندان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) را خارج کردند، سپس قسمت‌های مختلف ضریح و سنگ مضجع منور با گلاب ناب ایرانی شستشو داده شد و پوشش سبز رنگ سنگ مضجع منور با شکوه و جلال خاصی تعویض شد.

این گزارش حاکی است، در طول برگزاری مراسم تلاوت قاریان بین‌المللی قرآن کریم، نورانیت فضا را مضاعف و نوای مداحان عصمت و طهارت که در ذکر مناقب و فضایل حضرات معصومین را همراه داشت موجبات بهره‌مندی و بیشتر حاضران را از فضای مراسم فراهم می‌کرد.

شایان ذکر است، حاضران در قسمت بالای سر حلقه ادب تشکیل داده و با گوهر اشک به عرض ارادت به پیشگاه آن حضرت پرداختند.

همچنين پایان بخش این مراسم که حال و هوای خاص مهمانان حاضر زیارت امین‌الله در محضر امام مهربانی‌ها حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) خوانده شد که همزمان با پایان این زیارت مراسم غبار‌روبی نیز به اتمام رسیدتا ضریح مطهر دقایقی قبل میزبان خیل ارادت‌مندانی باشد که به احترام آیین غبار‌روبی ساعتی را در انتظار ورود و زیارت روضه منوره بودند.

در ادامه این مراسم معنوی حضور میهمانان در رواق دار‌الزهد و دریافت غبار متبرک به عنوان هدیه ارزشمند و معنوی آیت‌الله واعظ‌طبسی بود که با استقبال پرشور حاضران همراه شد.

لازم بذکر است،تصاوير  این مراسم به صورت همزمان در رواق امام خمینی(ره) و حرم مطهر رضوی براي زائرین محترم پخش شد.







انتهای پیام/

برچسب ها: غبارروبی ، مرجع ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار