مدیرعامل شرکت غله لرستان از خریداری 350 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان ؛فرشاد بهاروند افزود: براساس پیش‎بینی سازمان جهاد کشاورزی استان در سال‎جاری بیش از 430 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان لرستانی خریداری می‎شود اما شرکت غله پیش‎بینی می‎کند که بین 300 تا 350 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان لرستانی خریداری شود.

وی با بیان اینکه برای خرید این میزان گندم 300 میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده است، اضافه کرد: خرید گندم در استان از اول خردادماه آغاز و تا مهرماه سال‎جاری ادامه دارد.

بهاروند ادامه داد: از ابتدای خرداد خرید گندم در شهرستان پلدختر آغاز شده و تا کنون بیش از 500 تن گندم خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت غله لرستان با اشاره به اینکه 530 هزار تن سیلوی آماده تحویل گندم داریم، اظهار کرد: 30 مرکز نیز آماده خریداری گندم از کشاورزان لرستانی است که در صورت نیاز به تعداد آنها افزوده خواهد شد.

وی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم معمولی با احتساب 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید 7200 ریال و گندم دوروم با احتساب همین افت 7500 ریال تعیین شده که نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش قیمت داشته است.

بهاروند بیان کرد: سن‎زدگی گندم تا 2 درصد، بدون کسر بها و بالاتر از 2 درصد بابت هر درصد 100 ریال در کیلوگرم قیمت خرید کسر می‎شود.

وی به نحوه پرداخت وجه به کشاورزان اشاره و خاطرنشان کرد: بانک سپه به عنوان بانک عامل معرفی شده و وجه کشاورزان پس از 24 ساعت به حساب آنها واریز خواهد شد./ب

برچسب ها: خرید ، نیاز ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.