هنوز غبار جنگ القصیر خشک نشده بود که رسوایی دیگری در طرابلس لبنان رخ داد و خبرها حاکی از آن است که شیخ سالم الرافعی که به جهاد در سوریه فرا می خواند به آلمان بازگشته و از رهبری گروه های اعزامی به سوریه دست کشیده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، با اعلام نیروهای معارض سوری مبنی بر عقب نشینی از القصیر و تسلط ارتش سوریه بر این منطقه، منابع نزدیک به رافعی اعلام کردند که وی به آلمان سفر کرده، زیرا او معتقد است که طرابلس به دستورات او در اعزام نیروهای جنگجو به سوریه برای کمک به نیروهای معارض گوش نمی کند و قطر و دیگر کشورها نیز به او کمک مالی نمی کنند. 

این در حالی است که برخی از منابع مرتبط با وی این خبر را تکذیب کرده و با صدور بیانیه ای به شدت از سالم رافعی دفاع کرده و می نویسند: اینکه گفته می شود رافعی به آلمان سفر کرده و از رهبری خود دست کشیده کذب است ، او انسان مبارز و فداکاری(!) است که هیچگاه نیروهای خود را تنها نمی گذارد و خبرهای مربوط به عدم اطاعت اهل طرابلس از او و توقف برخی کشورها از ارائه کمک های مالی به وی، دروغ و بی اساس است.

از سوی دیگر به برخی منابع نزدیک به وی می گویند: گروه های سلفی منزوی زیر نظر رافعی به طور جدی قصد جدا شدن از او را دارند .

این منابع در ادامه می نویسند: رافعی اموال بسیاری را دریافت کرده تا جوانان سلفی را به القصیر بفرستد اما تنها تعداد اندکی از آنان را به سوریه اعزام کرده و این  هم به دلیل آن است که بيش از اين آبرویش نرود...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار