سيل در اروپا همچنان تبعات خود را دارد.


***  آلمان
به دنبال بالا آمدن آب رود الب و جاري شدن سيل در شر ق آلمان  هزاران نفر از مناطق اطراف  آن تخليه شدند.
در شهر ماگدبورگ مرکز ايالت ساکسوني آنهالت در شرق آلمان مسئوولان اين شهر بيست و سه هزار نفر  از ساکنان آنرا تخليه کردند.برق شهر قطع شده و خيابانهاي آن به زير آب فرو رفته است.

سيل در ايالت هاي جنوبي وشرقي  آلمان تاكنون  هفت نفر تلفات داشته است و دهها نفر از ساكنان اين مناطق نيز ناپديد شده اند كه جستجو ها براي يافتن آنها  ادامه دارد. بارش بي وقفه باران که در ده سال اخير بي سابقه بوده دامنه سيل را از جنوب به شرق آلمان  كشانده و به همين دليل دهها هزار نفر از مردم چندين شهر از ايالت ساکسوني آنهالت كه فقيرترين ايالت آلمان نيز است  خانه هاي خود راتخليه و در اردوگاه هاي اضطراري مستقر شده اند. با ادامه  بارش ها پيش بيني مي شود که سيل در  هفته آينده به مناطق شمالي نيز وارد شود به طوريکه  نيروهاي امدادي دراين ايالت ها به حال آماده باش درآمده اند. 


*** مجارستان
هزاران نفر در مجارستان به دنبال بالا آمدن آب رودخانه دانوب و جاري شدن سيل بي خانمان شدند.
به دنبال جاري شدن سيل هزاران نفر از ساکنان بيست و هشت شهر و روستاي شمال شهر بوداپست پايتخت مجارستان مجبور به ترک خانه هاي خود شدند.
شمار زيادي از نيروهاي ارتش براي مقابله با سيل فراخوانده شده اند و تعداد زيادي کيسه هاي حاوي شن در اطراف رود چيده شده است.

 ***  لهستان
وزش طوفان همراه با بارش بارانهاي شديد و جاري شدن سيل سبب کندي عبور و مرور خودروها در شهر ورشو پايتخت لهستان شد.
سيل در برخي از مناطق ورشو سبب محبوس شدن سرنشينان خودروها در داخل خودروهايشان شد به طوريکه نيروهاي آتش نشاني وارد عمل شدند و آنها را نجات دادند.
جاده هاي مجاور رودخانه ويستولا  غير قابل دسترسي بود و شمار زيادي از خودروها به خاطر بالا آمدن سطح آب اين رودخانه در آب شناور شدند. در برخي از بزرگراههاي ورشو به خاطر کندي عبور و مرور رانندگان براي ساعتها در ترافيک به دام افتادند.
کارشناسان امور شهري نقص در سيستم فاضلاب شهري و قديمي بودن آنرا مهمترين عامل جمع شدن آب در خيابانهاي ورشو مي دانند.

***  سوئيس
بارش شديد باران و تگرگ روز يکشنبه موجب جاري شدن گل‌ولاي و سيل در مناطقي در غرب سوئيس شد و خرابي هايي به بار آورد.
به گفته پليس سوئيس چند جاده، يک خط ريلي و چند روستا در اين سيل آسيب ديدند و ده‌ها نفر نيز مجبور به ترک خانه‌هاي خود شدند.
سوئيس تا حدود زيادي از آثار شديدترين سيل دهه اخير در مرکز اروپا دور مانده بود اما باران و تگرگ شديد عصر يکشنبه در مناطق واد و فريبرگ در غرب اين کشور سيل جاري کرد.
همچنين رودخانه مرين در اين منطقه طغيان کرد و موجب آب‌گرفتگي خانه‌ها در بخش قديمي شهر مودون شد. 
جاده مواصلاتي لوزان به برن نيز در جريان اين سيل مسدود شد.
همچنين خط ريلي مودون به شهر کوچک لوسنس در شمال سوئيس نيز در جريان سيل صدمه ديد و تا اطلاع ثانوي بسته خواهد ماند.
حدود 200 مامور امداد و پليس براي کمک به حادثه‌ديدگان به مناطق سيل‌زده اعزام شده اند.
دست کم شش روستاي اين منطقه در جريان سيل صدمه ديده اند.

***  جمهوري چک
بارش شديد باران‌هاي موسمي و طوفان که از بعد از ظهر ديروز يکشنبه در  جمهوري چک آغاز شد، خطر جاري شدن سيل را در اين کشور در پي دارد.
پتر نکاس نخست وزير جمهوري چک اعلام کرد بارش ‌شديد باران به جاري شدن سيل در برخي نقاط کشور منجر شده است.
وي تصريح کرد حتي جويبارهايي که تا کنون آرام به نظر مي‌رسيدند و خطرناک نبودند ممکن است طغيان کنند و به عنصري مخرب تبديل شوند.
نخست وزير جمهوري چک در ادامه گفت کميسيون ملي سيل احتمالا روز دوشنبه ورزش‌هايي همچون قايق‌راني، کشتي‌راني و ديگر تفريحات مشابه را در رودخانه‌هايي که احتمال طغيان دارند، ممنوع خواهد کرد.
توماس چالوپا وزير محيط زيست جمهوري چک اعلام کرد احتمال افزايش بارش‌ها و طوفان در چند روز آينده وجود دارد.
گروه فوريت ملي جمهوري چک روز يکشنبه از کميته‌هاي محلي مقابله با سيل خواست به تمامي مناطقي که تا کنون از آسيب‌هاي سيل در امان مانده‌اند، نيروهاي گشتي اعزام کنند.








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار