معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از اختصاص 20 میلیارد ریال جهت مرمت و احیاء پنج اثر ارزشمند تاریخی در شهر اصفهان خبرداد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان کیانپور در بازدید از بناهای ارزشمند بدیع الصنایع ،حبیب آبادی ،حمام قاضی ، مدنی و آذر که در محدوده بافت فرسوده شهرداری منطقه 3 اصفهان قراردارد با اشاره به تاثیر چشمگیر احیای اماکن تاریخی به احیای بافتهای فرسوده اطراف آن ابراز امیدواری کرد کار مرمت و احیاء این اماکن تا پایان سال به اتمام برسد.

در ادامه این بازدید مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان نیز با اشاره به لزوم نگاه ویژه به نقش و جایگاه مرمت اماکن تاریخی در احیاء نوسازی بافتهای فرسوده محلات اطراف آن افزود: تجربه موفق این کار در شهر اصفهان با احیاء بیش از 28 خانه تاریخی اتفاق افتاده که تاثیر زیادی در تسریع نوسازی محله داشته است و نمونه بسیار موفق آن خانه تاریخی نیلفروش زاده(تمیزی) در محله حمام قاضی است که در پی آن 2 مجموعه هتل سنتی احداث،بازارچه قاضی ومعابر اطراف آن ساماندهی گردیده است.

غلامرضا عمرانی افزود: با بازگشایی این معابر نوسازی واحد های مسکونی نیز سرعت گرفته که منجر به احداث حدود 50 واحد مسکونی نوساز در این محله شده است .

وی ابراز امیدواری کرد که با تخصیص مبلغ 20 میلیارد ریال کار مرمت این 5 بنای با ارزش تا پایان سال به اتمام برسد.

شایان ذکر است در سفر یک روزه معاون وزیر به شهر اصفهان مرکز بهداشت محله دارک و محوطه سازی مرکز بهداشت زینبیه که با اعتبار 6 میلیارد ریال در راستای طرح توانمند سازی سکونتگاههای غیر رسمی شهر اصفهان اجرا شده است مورد بهره برداری قرار گرفت./س

برچسب ها: اصفهان ، مرمت ، خانه های ، قدیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.