مدیر طرح و برنامه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از برنامه ریزی مهار ریزگردها و تهیه سه نقشه برای ایران عراق و عربستان در این سازمان خبر داد و افزود: نقشه ریزگردهای استان خوزستان هفته آینده نهایی می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، راضیه لک امروز در نشست خبری در مورد برنامه‌ریزی سازمان زمین‌شناسی برای مهار ریزگرد‌ها، اظهار داشت: 12 درصد ریزگردهای جهان در پهنه ساحلی ایران تولید می‌شود و دریاچه هامون و کویرهای ایران نیز جزء تولیدکنندگان این ریزگردها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد:ریزگردهای با ابعاد زیر دو میکرون، پرخطر هستند و سازمان زمین شناسی برنامه هایی برای مهار این ریزگردها دارد که شامل تهیه نقشه‌های پهنه‌بندی این نوع ذرات می شود.

لک اظهار کرد: تهیه نقشه ریزگردها شامل سه فاز ایران، عراق و عربستان می‌شود که تهیه نقشه مربوط به ایران آغاز شده و در گام نخست نیز نقشه ریزگردهای استان خوزستان که از مهمترین استان‌های کشور از نظر ریزگرد است، هفته آینده نهایی می‌شود.

وی افزود: در این نقشه منبع تولید ریزگردها و نقشه پراکندگی آنها مشخص شده است و دولت می‌تواند با کمک این نقشه‌ها برنامه مقابله با ریزگردها را با دقت بیشتری اجرایی کند. از جمله اینکه می‌توان با دقت فهمید که در کدام مناطق با بیان زدایی انجام شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار