کاراته کاهای قمی در صورت عضویت در ترکیب نهایی تیم‌های ملی دو رده سنی کاراته کشورمان به مسابقات جهانی سال 2013 در اسپانیا اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، کاراته قم در دو سال اخیر موفق به کسب دو مدال ارزشمند جهانی از مسابقات کاراته قهرمانی جهان شده است که یکی از آنها در رده سنی نوجوانان و دیگری در رده سنی بزرگسالان به دست آمده است.
در سال 2011 و در جریان رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان در رده سنی نوجوانان که به میزبانی کشور تایلند برگزار شد، علیرضا کتیرایی قهرمان با سابقه و خوشنام کاراته قم و عضو سابق تیم ملی، هدایت تیم ملی کاراته نوجوانان کشورمان را بر عهده داشت و یک کاراته‌کای قمی صاحب مدال شد.
در این مسابقات که در کشور تایلند به انجام رسید علی نجفی تنها کاراته کای قمی اعزامی به مسابقات جهانی بود که بعد از کسب مدال طلای آسیا در همین رده سنی توانست با شایستگی مقام سوم و نشان برنز کاراته قهرمانی نوجوانان جهان را به دست بیاورد.
موفقیت‌های کاراته قم یک سال بعد در رقابت‌های مهم برون مرزی یعنی بین المللی، آسیایی و جهانی ادامه پیدا کرد و بعد از کسب بیش از 10 مدال از رقابت‌های بین المللی و آسیایی، امیر مهدی زاده نماینده کاراته قم در مسابقات جهانی فرانسه شد.
اسپانیا پیش از این در سال‌های 1980، 1992 و 2002 میزبان مسابقات قهرمانی جهان بوده است و در سال 2002 که مادرید پیکارهای بزرگسالان جهان را میزبانی می‌کرد، سالن میزبان پیکارها روزانه حدود هشت هزار تماشاگر را در خود جای می‌داد تا شاهد رقابت بهترین‌ها باشد.
بر همین اساس امسال اسپانیا در روزهای 7 تا 10 نوامبر 2013 یعنی هفدهم تا بیستم آذر ماه در شهر گوادالاخارا میزبان مسابقات جوانان و امیدهای جهان است تا ماتادورها برای چهارمین بار میزبانی رقابت‌های جهانی را این بار در شهر تاریخی خود برعهده داشته باشند./س
برچسب ها: قم ، اسپانیا ، کاراته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.