نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران با ایده ایی جدید برای دفاع از حقوق حیوانات خانگی به میدان آمده است .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سایت خبری محیط زیست ایران؛ احسان شریفی با بیان اینکه محیط زیست مقوله ایست که طی دولت های اخیر چه دولت اصلاحات و چه دولت نهم و دهم در حوزه سیاست های کلان کشور نبوده و اقدامات اساسی در حوزه محیط زیست صورت نگرفته است .
به گفته وی اقدامات تشکل های غیر دولتی و مردم نهاد در حوزه محیط زیست و ارتقاء جایگاه محیط زیست در این سال ها چشمگیرتر از دستگاههای دولتی بوده است .
وی با بیان اینکه محیط زیست شهری در چند بخش آلودگی هوا ، الودگی صوتی و حیات حیوانات در شهرها با چالش مواجهه است گفت : آلودگی هوا به عنوان مهمترین دغدغه زیست محیطی شهروندان مطرح است که شورای چهارم باید با جدیت و برنامه ریزی اساsd در جهت کاهش بحران آلودگی هوا گام بردارد .
شریفی توسعه حمل و نقل عمومی ، توسعه دولت الکترونیک خروج خودروهای فرسوده و ورود خودروهای با استاندارد یورو 4 را از جمله اقدامات مدیریت بحران آلودگی هوا دانست و گفت : در حال حاضر خودرو با استاندراد یورو 2 با هر توجیه غیر منطقی تولید می شود و در کنار ان هم سوخت با استاندارد پایین عرضه و استفاده می شود ضمن آنکه معاینه فنی همین خودروهای غیر استاندارد هر 5 سال یکبار انجام میشود ، اینها مواردی است که در شورای چهارم با تشکیل تیمی متخصص و کارشناس باید پیگیری شود.
وی قانون معاینه فنی ، خروج خودروهای فرسوده و استاندراد تولید خودرو در اولویت برنامه کاری خود در شورای چهارم عنوان کرد .
وی یکی دیگر از چالش های پیشروی محیط زیست را عدم توجه مسئولان به موضوع فرهنگسازی در حوزه محیط زیست دانست و گفت : فرهنگسازی باید در دانش آموزان و پایه های ابتدایی صورت گیرد و باید در شورای چهارم بر مبنای فرهنگ سازی در بین اقشار جامعه عمل کرد .
وی در ادامه با بیان اینکه شهر تهران باید برای شهروندان ، پرندگان و حیوانات بومی شهر فضایی برای زندگی باشد گفت : همانطور که شهروندان به عنوان یک انسان حق زندگی و حیات دارند حیوانات و پرندگان شهر نیز این حق را دراند که تاکنون به این مقوله کمتر توجه شده است .
شریفی تاکید کرد : در حال حاضر حیوانات زیادی در پایتخت زندگی میکنند چه حیوانت خانگی و چه حیوانات بومی شهر تهران ، لذا باید برای زندگی بهتر پارک های ویزه حیوانات در شهر تهران احداث شود .
وی گفت در گذشته موضوع احداث پارک ویزه حیوانات در مناطق 4 و 1 مطرح شد که به دلایلی تاکنون این اقدام صورت نگرفته اما با توجه به اینکه حیوانات هم حق حیات و زندگی دارند باید برای سلامت آنها نیز برنامه ریزی شود که امیدوارم با تشکیل تیمی کارشناسی و آگاه به مسایل محیط زیست در شورای چهارم این مهم نیز محقق شود ./ف
برچسب ها: احداث ، پارک ، حیوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار