محمدهادي همايون گفت: دانشگاه امام صادق با استفاده از اساتيد با گرايش‌هاي مختلف براي ارتقاي علمي دانشجويان استفاده مي‌کند و اين دانشگاه را بايد مرکز توليد علم اسلامي تلقي کنيم نه يک جريان سياسي.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ محمدهادي همايون در نشست خبري کميته ادب و هنر جليلي که در خبرگزاري تسنيم برگزار شد درباره مقوله فرهنگ اظهار داشت: ما بايد بتوانيم نقش تاريخ‌ساز و جهاني خود را در راستاي گفتمان انقلاب اسلامي ايفا کنيم و فرهنگ را به عنوان يک موضوع اصلي مورد توجه قرار دهيم.

وي افزود: حل مسائل مختلف با موضوع فرهنگ يکي از موضوعاتي مورد توجه ما است كه براساس همين تعريف بايد بگويم که دولت ناهماهنگ‌تر از آن است که بتواند نقش خود را در اين زمينه ايفا کند چرا که ما بايد بتوانيم انحصارها را در حوزه فرهنگي بشکنيم و به مردم اجازه ورود به اين عرصه تاثيرگذار را بدهيم.

اين فعال فرهنگي در ستاد انتخاباتي جليلي درباره تشکيل دولت اسلامي در دولت آتي گفت: نقش دولت و حکومت از نظر ما بسيار حائز اهميت است و در اين مقطع زماني بايد تمرکز خود را با شکل گيري دولت اسلامي قرار دهيم که بتواند انقلاب اسلامي را همراهي و پشتيباني کند.

همايون ادامه داد: دولت بايد اين باور را داشته باشد که با پشتيباني از انديشه اسلامي يک دولت تمدن ساز را هدايت کند.

وي با اشاره به نقش و جايگاه دانشگاه امام صادق(ع) و تاثيرگذاري در عرصه عملياتي و اجرايي کشور خاطر نشان کرد: برخي موضوع تفتيش عقايد را به دانشگاه امام صادق نسبت مي‌دهند و اين مسئله بسيار تعجب‌آور است چرا که در اين دانشگاه علمي از تمامي اساتيد با گرايش‌هاي مختلف براي ارتقاي علمي دانشجويان استفاده مي‌شود و اين دانشگاه را بايد مرکز توليد علم اسلامي تلقي کنيم نه يک جريان سياسي.

وي بيان داشت: اين که بعد از سي سال محصول دانشگاه امام صادق آمده و خود را براي خدمت رساني به مردم عرضه مي‌کند گناه نيست. شعار جليلي آزادسازي ظرفيت‌هاست و اين که همه همکاران جليلي مي‌خواهند از دانشگاه امام صادق باشند تفکر درستي نيست.

همايون تصريح کرد: عده‌اي فرهنگ را به انحصار مال خود کرده‌اند و اجازه ورود مردم به اين عرصه را نمي‌دهند که متاسفانه به يکي از مشکلات اساسي ما در اين عرصه تبديل شده دولت بايد با اصلاح ساختار خود و تشويق مردم براي حضور در عرصه فرهنگي مشکلات اين عرصه را حل کند.

فعال فرهنگي عضو ستاد تبليغاتي جليلي درباره عدم اجراي مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: ما بايد بتوانيم در اين ميان نقطه اتصالي را به منظور اجراي مصوبات ايجاد کنيم و شورا بايد بدنه جدي نظارتي در اين عرصه داشته باشد.

همايون در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني بر استفاده از منتقدين و اصلاح طلبان براي پيشبرد اهداف فرهنگي در دولت جليلي گفت: تقسيم‌بندي اصولگرايي و اصلاح طلبي در عرصه فرهنگ را بايد کنار بگذاريم و اگر چنان چه جريان ضعيفي را در اين ميان داريم نبايد جز فرهنگ به حساب آوريم بلکه در جايگاه تهاجم فرهنگي قرار مي‌گيرد.

وي بيان داشت: در عرصه فرهنگي بايد تقسيم بندي ديگري را اتخاذ کنيم و آن مربوط به جايگاه دشمن که درون مرزهاي خودمان قرار دارد و هر کدام از گروه‌ها و حوزه‌ها به نسبت سهمي که دارند بايد نقش خود را در عرصه فرهنگي ايفا کنند.

در ادامه اين نشست علي محمد مودب شاعر معاصر کشورمان درباره مقوله فرهنگي در کشورمان گفت: فرهنگ اصلي‌ترين مسئله‌اي است که دولت بايد به آن فکر و انديشه کند چرا که زمينه رشد و تعالي جامعه را فراهم مي‌کند.

وي بيان داشت: فرهنگ ايران به خاطر پديده‌هاي مختلف در طول زمان آسيب‌هاي زيادي ديده که البته مقاومت هم از خود نشان داده و مي‌توان تجلي آن را در وقوع انقلاب اسلامي مشاهده کرد.

مودب تصريح کرد: اگر مي‌خواهيم جامعه را به سمت توليد ببريم حتما بايد به فرهنگ توجه کرد و آن را به عنوان اصلي‌ترين دغدغه نخبگان تبديل کنيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، احزاب ، ستاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار