معاون آموزشی پژوهشگاه ابن سینا گفت: 20 تا 25 درصد زنان در جهان به آندومتریوز مبتلا می شوند که این آمار در کشور ما 30 درصد است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر علی صادقی تبار، معاون آموزشی پژوهشگاه ابن سینا در حاشیه سمینار جراحی لاپاروسکوپی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه لاپاروسکوپی به عنوان روشی کم تهاجمی در اعمال جراحی کاربرد دارد اظهار کرد: لاپاروسکوپی جایگزین روش های جراحی باز در اکثر جراحی ها به ویژه جراحی های عمومی، زنان، ارولوژی استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه هر تکنیکی مزایا و معایبی خواهد داشت تصریح کرد: استفاده از روش لاپاروسکوپی به طور کلی بسیار کم عارضه تر از عمل باز است که موجب علاقه پزشکان و بیماران به این روش شده اند.

معاون آموزشی پژوهشگاه ابن سینا ادامه داد: تبحر جراح در بهره مندی از روش لاپاروسکوپی نقش بسیار مهمی در موفقیت این روش دارد.

وی ناباروری را جزو اعمالی دانست که بیش از دیگر موارد از روش لاپاروسکوپی استفاده می شود و گفت: از جمله اعمال شایع در این حوزه بحث آندومتریوز است که با بهره مندی از روش لاپاروسکوپی این بیماری را درمان می کند.

دکتر صادقی تبار با اشاره به اینکه 20 تا 25 درصد زنان در جهان به آندومتریوز مبتلا می شوند یادآور شد: این آمار در کشور ما تا 30 درصد است به طوریکه از هر 3 خانم یک نفر به آندومتریوز مبتلا می شود.

وی تصریح کرد: آمار ناباروری در کشور ما 15 تا 17 درصد است که در استانهای مختلف به دلیل شرایط متفاوت این آمار فرق دارد.

صادقی تبار در پایان با بیان اینکه کلینیک آندومتریوز پژوهشگاه ابن سینا اقدام به تأسیس مرکز لاپاروسکوپی جدید کرده است خاطر نشان کرد: این مرکز از امروز فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.