مربی اسبق تیم ملی وزنه برداری گفت: ناتوانی مدیریت در فدراسیون وزنه برداری باعث شده، تقصیرها را بر گردن من و دیگر بازیکنان قدیمی تیم ملی وزنه برداری بیندازند.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: جایگاه قهرمانان ملی وزنه برداری خیلی بالاتر از مسائل حاشیه ای پیش آمده در روزهای اخیر است و باید مسئولین فدراسیون قدر دان قهرمان هایشان باشند.

وی افزود: رشته وزنه برداری رشته ای یکی دو روزه نیست برای اینکه یک قهرمان تربیت شود باید بسیار زحمت کشید، زیرا قهرمانان این رشته با فولادهای سرد و آهنی سرو کار دارند ، اینکه 5 قهرمان المپیکی تربیت شده اند کار بزرگی است و فدارسیون باید به داشتن آنها افتخار کند.

توکلی خاطر نشان کرد: در یکی از دوره ها، 9 ورزشکار دوپینگی ثمره فدراسیون بود و باعث شد تا مدت ها نتوانیم قهرمان بزرگی را راهی مسابقات کنيم در آن شرایط مجبور شدیم به جوانگرایی رو آوریم و از ابتدا پرورششان دهیم، اکنون همان ورزشکاران جوان شگفتی آفرین شدند و در المپیک 2012 لندن توانستند بیشترین مدالها را برای کشورمان به ارمغان آوردند.

دارنده مدال طلای رقابت های المپیک 2000 سیدنی در خصوص صحبت های اخیر رئیس فدراسیون وزنه برداری مبنی بر معرفی جایگزین مناسبی برای بهداد سلیمی خاطرنشان کرد: قطعاً پرورش یک قهرمان و جایگزین دیگری که بتواند با قدرت بدنی "سلیمی نام هایی" در میادین وزنه برداری حاضر شود مستلزم زمان زیادی است.

وی در ادامه تأکید کرد: انتخاب و ورود غزالیان در سیستم کاریشان جزو سیاست این فدراسیون است و می خواهد بگویند ما کارهایی که لازم بود را انجام داده ایم که در آخر توپ را به میدان 5 قهرمان المپیکی کشورمان بیندازند و در انتها بگویند شما نخواستید.

وی گفت: تمامی قهرمانان رشته وزنه برداری، جوانان و آینده دار هستند و باید از آنها در میادین مهم ورزشی استفاده شود تا بتوانیم همچون سالهای گذشته نام ایران را در بالاترین جایگاه نگه داریم.

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری کشورمان افزود: به نظر من در چشم رضا زاده فقط کوروش باقری درست می گوید، یعنی همه اشتباه می گویند و فقط صحبت یک نفر حجت است! این گونه رفتار کردن درست نیست چون ورزشکاران المپیکی کشورمان هم راست می گویند و باید در نظر بگیریم که آنها آینده درخشان و مستعد قهرمانی های مکرر هستند.

حسین توکلی در خصوص آنکه ممکن است به خاطر شرایط نامساعد داخلی وزنه برداران به پیشنهاد کشورهای خارجی پاسخ دهند اظهار داشت: برای هر یک از ورزشکارانی که در حال حاضر از این ملی وزنه برداری کناره گیری کرده اند، سالها از بودجه بیت المال هزینه شده است و خوشایند نیست که شرایط به گونه ای پیش رود که مجبور به خداحافظی شوند و در کشورهای بیگانه وزنه بزنند، ولی با شناختی که از 5 قهرمانان المپیکی کشورمان دارم بعید می دانم تن به این کارها بدهند و آن قدر عرق به وطن خود دارند که تا جای ممکن مقاومت می کنند تا بتوانند شرایط دلخواه خود را به تیم ملی بازگردانند.

وی در انتها با اشاره به وضعیت فعلی تیم ملی در خصوص مسابقات جهانی پیش رو گفت: وضعیت وزنه برداران ایران به هیچ وجه مطلوب نیست و بدون شک تیم اعزامی کشورمان به رقابت های جهانی لهستان نتیجه درخشانی کسب نخواهد کرد./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار