بنابر گفته قديمي: در حوزه سلامت با توجه به اينکه وضعيت بيمه‌ها، پشتيباني مشخص و يکپارچه ندارد در اين راستا از دولت آينده خواستار حمايت و اراده ملي هستيم.

دکتر قديمي، رئيس دانشگاه علوم پزشکي کردستان در گفتگو خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران، در  خصوص انتظارات دانشگاه علوم پزشکي از دولت آينده چيست گفت: در حوزه سلامت با توجه به اينکه وضعيت بيمه‌ها، پشتيباني مشخص و يکپارچه ندارند و در اين راستا، نياز به يک حمايت و اراده ملي دارد که با توجه به قانون پنجم مي‌توان نظام سلامت را در راستاي اهداف سند چشم انداز 20 ساله، بخصوص عدالت در سلامت رساند.

وي به بارزترين بخش قانون پنجم در اين راستا اشاره کرد: مهمترين بخش قانون پنجم، اجراي نظام ارجاع و پزشک خانواده و يکپارچه رساندن بيمه‌ها و نظام سطح بندي خدمات سلامت، همچنين اجرايي شدن نقشه جامع سلامت کشور است.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي کردستان، با بيان به اينکه آنچه دولت آينده مي‌تواند در حوزه سلامت انجام دهد عنوان کرد: با توجه به منابع محدود از نظر مالي و اقتصادي در اين زمينه اميدواريم در دولت آينده شاهد آن باشيم که با وجود قوانين بالا دستي به حوزه سلامت رسيدگي شود.

 همچنين درخصوص پرداخت هزينه‌ها بتوانيم يک ارتباط واقعي و حرفه‌اي با حفظ حقوق بيمار در سطح کشور نهادينه و سلامت جايگاه واقعي خود را در تمام زمينه‌هاي روحي، جسمي، معنوي پيدا کند.
قديمي همچنين در پايان از ارگان‌ها و نهادهاي مسئول و دخيل در حوزه سلامت خواستار شد،
همه ارگان‌ها در اين حوزه بايد با در نظر گرفتن عوامل اجتماعي موثر در سلامت به طور يکپارچه و تعريف شده به حفظ و ارتقاء سلامت جامعه واجرايي شدن آن بکوشد./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، بیمه ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.