عضو کميسيون فرهنگي مجلس با تاکيد بر ضرورت قانون‌مداری کاندیداها بعد از اعلام نتایج انتخابات رياست‌جمهوري، گفت: کانديداها بايد الگوي قانون‌مداري و قانون‌محوري بوده و به نتیجه انتخابات تمکین کنند.

"جمشيد جعفر‌پور" نماينده مردم لار در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر ضرورت قانون‌مداری کاندیداها بعد از اعلام نتایج انتخابات رياست‌جمهوري، گفت: همه کاندیداهای حاضر در انتخابات ریاست جمهوری از مجموعه‌های داخل نظام هستند و باید به آرای مردم احترام بگذارند و به آن تمکین کنند.
 
وي در ادامه افزود: زماني که نتایج اعلام شد و  شورای نگهبان نيز آن را تائید کرد، فرد پیروز، رئیس‌جمهور قانونی کشور و همه مردم خواهد بود و با شناختی که بنده از کاندیداها دارم قطعاً به نتایج تمکین خواهند کرد.
 
عضو کميسيون فرهنگي با توجه به اینکه همه مراحل اجرای انتخابات با نظارت قانون انجام می‌گیرد و راهکارهای شمارش آرء واعلام نتایج و سایر مراحل در سیستم انتخابات کشور مشخص است، تصريح کرد: بر اين اساس اگر کانديدايي به نتايج آراء اعتراض دارد بايد از طريق مجاري قانوني و معيني که در قانون تعبيه شده اقدام کند تا به اعتراضش به دور از هرگونه جوسازی‌ و دشمن‌تراشی‌ها رسيدگي شود.

جعفرپور اظهار داشت: مردم از کانديداهايي که براي اجراي قانون در قوه مجريه داوطلب شده‌اند ديگر توقع تخطي و نقض قانون را ندارند و توقعشان اين است، کاندیداها به کسی که آراء مردم را از آن خود کرده تبریک بگویند، چراکه به هر صورت مردم پای صندوق‌های رای آمده و به او راي داده‌اند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: انتخابات ، کاندیدا ، اراء
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار