حماسه 92 و حضور پرشور مردم ايران پاي صندوق راي در رسانه هاي بين المللي از همان ابتدا بازتاب گسترده اي داشت.

حضور گسترده ایرانیان مقیم انگلیس در انتخابات ریاست جمهوری و بودن فقط یک حوزه رای گیری، موجب شده است تا حاضران در حوزه رای گیری لندن، تمدید زمان رای گیری را خواستار شوند.

ایرانیان مقیم سوریه از صبح جمعه پای صندوقهای اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمدند و همگام با سایر هموطنان در داخل و خارج از کشور در انتخاب رئیس جمهور اسلامی ایران شرکت کردند.

حضور گسترده ایرانیان مقیم ترکیه در حوزه های اخذ رای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری،خبرنگاران ترکیه ای را شگفت زده کرد .

با حضور پر شمار رای دهندگان در شعبه اخذ رای لندن، در مقایسه با ساعات اولیه رای گیری، صف ایرانیان شرکت کننده در انتخابات ریاست جمهوری ایران، طولانی تر می شود.

ايرانيان مقيم ونزوئلا براي شرکت در انتخاب رياست جمهوري به پاي صندوق راي رفتند.

روزنامه انگليسي اينديپندنت با بازتاب حماسه سياسي کشورمان نوشت: ايرانيان پرشورتر از هميشه براي انتخابات رئيس جمهور کشورشان از ميان 6 کانديدا پاي صندوق ها رفتند.

سي ان ان در گزارشي با اذعان به اينکه ديگر خبري از فتنه 88 نيست، در بازتاب انتخابات امروز ايران نوشت: دوربين هاي تصويربرداري همه شبکه هاي تلويزيوني بر انتخابات ايران متمرکز شده است.

"ياسمين عالم" در مقاله اي تحت عنوان "در روز انتخابات چه اتفاقي خواهد افتاد؟" که در پايگاه تحليلي "المانيتور" منتشر شده است نويسنده اذعان مي کند که انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر براي نخستين بار بطور همزمان و در کمال آرامش و امنيت در حال برگزاري هستند.


"متيو ويور" و "سعيد کمالي دهقان" در گزارش جديد خود پيرامون انتخابات ايران به تحولات امروز در جريان روند برگزاري انتخابات پرداخته اند نويسندگان گزارش به وجود سلامت انتخاباتي در ايران و حضور مردمي اذعان مي کنند.


رسانه هاي آلمان امروز و با آغاز انتخابات رياست جمهوري ايران به پوشش اين واقعه پرداختند.


تلویزیون سوریه اعلام کرد: زمان راي گيري انتخابات رياست جمهوري اين کشور تمديد مي شود.


رسانه هاي عراق امروز وبا آغاز انتخابات رياست جمهوري ايران به پوشش اين واقعه پرداختند.


خبرگزاري "آسوشيتدپرس" در گزارشي پيرامون حضور ايرانيان مقيم آمريکا در پاي صندوق هاي راي اذعان مي کند که هر شهروند ايراني در هر کجاي دنيا که باشد به تکليف شرعي و سياسي خود عمل کرده و در انتخابات شرکت خواهد کرد.


همزمان با ايران اسلامي ايرانيان مقيم تاجيکستان نيز با حضور در پاي صندوقهاي راي در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري شرکت کردند.


همزمان با آغاز راي گيري دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در کشورمان، ايرانيان مقيم بلاروس هم با حضور در محل سفارت جمهوري اسلامي ايران در مينسک، به کانديداي مورد نظر خود راي دادند.


رسانه هاي تركيه با آغاز انتخابات رياست جمهوري ايران به پوشش آن پرداختند.


ايرانيان مقيم پاکستان با حضور پرشوري در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري شرکت کردند.


همزمان با حضور گسترده مردم کشورمان، ايرانيان مقيم لندن و شهرهاي اطراف نيز از ساعت 8 صبح امروز، با تشکيل صف طولاني در برابر دفتر حفاظت منافع جمهوري اسلامي ايران در لندن، به نامزد مورد نظرشان، راي مي دهند.


ايرانيان مقيم فرانسه به طور گسترده و پرشور در پاي صندوق هاي راي حاضر شدند.


رسانه هاي بحريني امروز وبا آغاز انتخابات رياست جمهوري ايران به پوشش اين واقعه پرداختند.


راشا تودي در مقاله جدید خود با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات با مقايسه نظام سياسي کشورمان با ساير نظام هاي سياسي در منطقه معترف است که تنها کشور داراي نظام "مردم سالار" در منطقه ايران اسلامي است.


حوزه هاي راي گيري در آفريقاي جنوبي از ساعت هشت صبح به وقت محلي کار اخذ راي از هموطنان ايراني مقيم اين کشور را آغاز کرده اند .


رسانه هاي فلسطيني با آغاز انتخابات رياست جمهوري ايران به پوشش آن پرداختند.


خبرگزاري "فرانسه" در گزارشي ضمن بازتاب انتخابات رياست جمهوري امسال کشورمان اذعان مي کند که ايرانيان براي خلق "حماسه اي سياسي" به پاي صندوق هاي راي آمده اند.


خبرگزاری ایتارتاس نیز در کنار دیگر رسانه‌های خارجی به بازتاب انتخابات ریاست‌جمهوری ایران پرداخت.


رسانه هاي سوريه با آغاز انتخابات رياست جمهوري ايران به پوشش آن پرداختند.


شبکه خبري "العربيه" که سخنگوي مواضع کشورهاي عضو محور ارتجاع عرب مي باشد ضمن بازتاب آغاز انتخابات پرشکوه کشورمان به بيان فرمايشات "ضد استکباري" مقام معظم رهبري در لحظه آغازين زمان راي گيري اشاره کرده است.


روزنامه انگليسي گاردين با بازتاب آغاز انتخابات ايران، گزارش داد انتخابات ايران باز هم شگفتي ساز خواهد بود.


تحليلگر نشريه "نيشن" در مقاله جديدي تحت عنوان "مهم تر از همه چيز انتخابات ايران يک انتخابات واقعي است" اذعان مي کند که انتخابات امسال کشورمان در کمال آرامش و به دور از فتنه گري مخلان نظم و آسايش عمومي برگزار خواهد شد.


رسانه هاي امارات با آغاز انتخابات رياست جمهوري ايران به پوشش آن پرداختند.


اخذ آرائ يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران در سه شهر نيوزيلند دقايقي پيش به اتمام رسيد.


حضور هموطنان ايراني مقيم جمهوري آذربايجان در حوزه راي‌گيري مستقر در کنسولگري کشورمان در باکو به حدي چشمگير بود که صف راي‌دهندگان به خارج از ساختمان کنسولگري ادامه پيدا کرد.


بنگاه خبرپراکني "صداي آمريکا" وابسته به وزارت امور خارجه و دستگاههاي اطلاعاتي آن کشور با اذعان به حضور پرشور مردم در انتخابات امروز کشورمان اذعان کرده است که رييس جمهور بعدي ايران با حمايت اکثريت ملت به مقابله با چالش ها خواهد پرداخت.


***  انتخابات رياست جمهوري ايران از نگاه رسانه هاي كويت
رسانه هاي كويت با آغاز انتخابات رياست جمهوري ايران به پوشش آن پرداختند.


کار راي‌گيري از ايرانيان مقيم روسيه در شهرهاي مسکو ، قازان و آستراخان آغاز شد.


روزنامه عربي "خليج تايمز" ضمن اعلام خبر آغاز انتخابات کشورمان دبا اشاره به فرمايشات امروز مقام معظم رهبري در زمان آغاز زمان راي دهي خاطر نشان ساخته که ملت ايران با اقتدا به رهبرشان و بدون توجه به فرافکني ها و مداخله جويي هاي دولت آمريکا به پاي صندوق هاي راي خواهند رفت.


روزنامه "واشنگتن پست" با بازتاب انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر و روستاي کشورمان اذعان مي کند که روند انتخابات ايران به گونه اي است که تا آخرين لحظات انتخابات مشخص نيست که منتخب ملت از ميان کدام يک از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري خواهد بود.


***    انتخابات رياست جمهوري ايران از نگاه رسانه هاي عربستان
رسانه هاي عربستان با آغاز انتخابات رياست جمهوري ايران به پوشش آن پرداختند.


***  سی ان ان ؛ آغاز انتخابات پرشور ایران با حضور رهبر انقلاب
شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا گزارش داد، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران اولین رای انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اول صبح امروز(جمعه) به صندوق رای‌گیری انداخت.


***   انتخابات ریاست جمهوری ایران در قرقیزستان آغاز شد
انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري اسلامي ايران در شهر بيشکک پايتخت جمهوري قرقيزستان آغاز شد.


"ليزا دفتري" خبرنگار شبکه خبري "فاکس نيوز" با اذعان به حضور گسترده هم ميهنان ايراني مقيم کشور آمريکا در انتخابات رياست جمهوري کشورمان به تعداد شعب اخذ راي براي شرکت هم ميهنان مان انتخابات در ايالات متحده آمريکا و شهرهايي که اين شعب وجود دارند اشاره مي کند.


خبرگزاري "صداي روسيه" با بازتاب انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران و اشاره به حضور پرشور و چشمگير مردمي در اين انتخابات اظهار داشت ايران جزو معدود کشورهايي در خاورميانه است که در آن انتخابات برگزار مي گردد و "مردم سالاري" در شکل حقيقي خود در آن جريان دارد.


"تايمز اسرائيل" از نشريات صهيونيستي اعتراف مي کند که ايرانيان در طول تاريخ پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران نشان داده اند که تمايل شديدي به شرکت در انتخابات دارند.


*** انتخابات رياست جمهوري ايران از نگاه رسانه هاي لبناني
رسانه هاي لبناني با آغاز انتخابات رياست جمهوري ايران به پوشش آن پرداختند.

***  بازتاب آغاز حماسه‌آفريني ملت ايران در رسانه هاي مصري
رسانه هاي مصري با آغاز انتخابات رياست جمهوري ايران به پوشش آن پرداختند.


خبرگزاري "آْسوشيتدپرس" با بازتاب انتخابات امروز کشورمان اشاره مي کند که ايرانيان در انتخاباتي شرکت مي کنند که نامزدهاي تمام طيف هاي سياسي و اقشار مردمي در آن آزادانه شرکت دارند.


خبرگزاري "شين هوا" رسانه دولتي کشور چين با اعلام آغاز راي گيري در کشورمان اشاره نمود که ايرانيان براي خق "حماسه اي سياسي" به پاي صندوق هاي راي رفته اند.


خبرگزاري "صداي روسيه" با بازتاب آغاز انتخابات کشورمان به حضور چشمگير ملت ايران پاي صندوق هاي راي اشاره مي کند.


راي گيري از اتباع ايراني در جريان يازدهمين دور انتخابات رياست جمهوري کشورمان به طور همزمان در ده کشور آمريکاي لاتين برگزار مي شود.


ستادهاي انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري کشورمان از ساعت 8 صبح امروز جمعه 24 خردادماه 1392 در هشت شهر در سه منطقه شمال، جنوب و مرکز هند کار اخذ آراي ايرانيان مقيم اين کشور را آغاز کردند.


ايرانيان مقيم نيوزيلند همچون ساير هموطنانمان در داخل وخارج از کشور امروز به پاي صندوقهاي راي آمدند تا با حضور پر شور خود يکبار ديگر عشق ووفاداري خود به انقلاب و ايران اسلامي نشان دهند.


ايرانيان مقيم کشورهاي چين ، ژاپن، کره جنوبي و کره شمالي از ساعت هشت صبح امروز به وقت محلي با حضور در پاي صندوق هاي راي انتخابات دوره يازدهم رياست جمهوري اسلامي ايران مشارکت خود را در خلق حماسه سياسي و تعيين سرنوشت دوره چهارساله آينده رقم زدند.


شبکه هاي مختلف تلويزيوني از حضور آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب در پاي صندوق راي در انتخابات رياست جمهوري ايران خبر دادند.


شبکه هاي تلويزيوني عربي از آغاز راي گيري در انتخابات رياست جمهوري ايران خبر دادند.












اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار