رئیس شورای نگهبان در پای صندوق رای گفت: ملت باید وظیفه خود بدانند در اولین ساعات رای گیری در پای صندوق ها حاضر شوند و ایمان داشته باشند که این کار آنها دشمن را می شکند و حضور مردم در پای صندوق ها همانند انگشتی است که در چشم آمریکا و رژیم صهیونیستی فرو می رود.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران مستقر در شوراي نگهبان؛ آیت الله جنتی رئیس شورای نگهبان در ساعت  8 و 25 دقيقه برای انتخاب کاندیدای اصلح ریاست جمهوری در پای صندوق رای مستقر در شورای نگهبان حضور یافت.
 
وی پس از رای‌گیری در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم کسی که رای می‌آورد بتواند قانون را رعایت کند.
 
"آيت‌الله جنتي" در ادامه بیان کرد: توصیه من به مردم عزیز این است که قدر این نعمت آزادی را بدانند و بدانند که به برکت انقلاب روح امام بزرگوار و ولایت آیت‌الله خامنه‌ای و منت خداوند است که می‌توانند آزادانه رای بدهند و در همه مراسم رای‌گیری شرکت کنند.
 
دبير شورای‌نگهبان تصریح کرد: ملت باید وظیفه خود بدانند که حتما در اولین ساعات رای گیری در پای صندوق‌ها حاضر شده و رای خود را در صندوق بیاندازند و ایمان داشته باشند که این کار آنها دشمن را می‌شکند حضور مردم در پای صندوق‌ها همانند انگشتی است که در چشم آمریکا و رژیم صهیونیستی فرو می رود زیرا آنها آرزو دارند که مردم حضور پیدا نکنند.
 
آیت الله جنتی همچنین خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اظهار داشت: سفارش من به نامزدهای محترم این است که هر کدام رای آوردند قدر مردمی که به آنها رای دادند را بدانند و بدانند که آنها مامور خدمت صادقانه اند.
 
وی ادامه داد: باید دقت کنند که پس از انتخاب شدن از باندبازی پرهیز کرده و در جریان سیاسی خاصی حرکت نکنند مخصوصا در این شرایط که کار بسیار و مردم با مسائل و مشکلات اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می کنند.
 
دبير شوراي نگهبان همچنین تاکید کرد: کاندیداها باید به خدا و به حضرت ولی عصر توکل کنند.
 
وی همچنین در مورد ناظرین مستقر در پای صندوق های رای گیری گفت: ناظرین باید دقت کنند که قانون اعمال شود آرا پس از انتخابات سالم شمارش شده و باید همواره همراه صندوق ها باشند، وظیفه ناظرین تحقق سلامت انتخابات است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم به شورای نگهبان اعتماد دارند اما باید اعتماد مردم را بیشتر جذب کرد و با کمال صداقت در جهت سلامت انتخابات بکوشید.

آیت‌الله جنتی در پاسخ به این سوال که توصیه شما به نامزدهایی که خود را از قبل پیروز انتخابات می‌دانند، گفت: توصیه من به کسانی که خود را از الان پیروز انتخابات می‌دانند این است که از اشتباهات گذشته درس بگیرند. اتفاقی که در سال 88 رخ داد این بود که برخی خود را پیش از اعلام نتایج آرا پیروز انتخابات می‌دانستند و بر این اساس فتنه‌ای به پا کردند که هم خودشان سوختند و هم مردم را سوزاندند.

وی اضافه کرد: در این دوره هم هر کس پیش از اعلام قطعی نتایج آرا خودش را پیروز انتخابات معرفی کند به مردم خیانت کرده است چراكه آرا در سراسر کشور پخش شده و کسی نمی‌تواند نتیجه را از پیش تعیین کند.

دبیر شورای نگهبان در پاسخ به اینکه چقدر احتمال می‌دهید که انتخابات ریاست‌جمهوری به دور دوم کشیده شود، گفت: احتمال اینکه این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری به دور دوم کشیده شود وجود دارد و ما باید آمادگی داشته باشیم.

جنتی افزود: مردم در انتخاب خودشان دقت کنند. رای مردم در این اتفاقات برای 8 سال است و آثار آن تا 8 سال باقی می‌ماند و حتی ممکن است تا یک قرن هم آثار آن ادامه داشته باشد همانطور که آثار روسای جمهور نیز تا الان باقی مانده است.

وی در ادامه به انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و گفت: مردم از بین افرادی‌که تعیین شده‌اند فردی که صلاحیتش را تشخیص می دهند را انتخاب کنند و توجه کنند که رای به نام و نشان افراد ندهند و اگر کاندیداهای شورای شهر را نمی‌شناسند از افراد مورد اعتماد در مورد آنها سوال کنند.

 دبیر شورای نگهبان در ادامه گفت: کاندیداها جریانی و سیاسی فکر نکنند و پس از اینکه رای آوردند فقط هدفشان خدمت باشد، نامزدها باید مردم را مخاطب اصلی خود بدانند.

جنتی در ادامه افزود: همانطور که امام و رهبری توصیه کرده‌اند کاندیداها به قانونمداری و اخلاق‌مداری توجه کنند که من نیز در این زمینه به آنها توصیه می‌کنم به قانونمداری و اخلاق توجه داشته باشند.

وی افزود: شورای نگهبان صلاحیت افراد را تایید کرده که بهتر است مردم از بین آنها به فرد اصلح رای دهند. بنده معتقدم اصلح کسی است که تقوایش زیاد بوده و خداترس نیز باشد و علاوه بر این مردم دوست بوده و به اقشار محروم و مستضعف جامعه نیز با توجه به قانون توجه کند. دبیر شورای نگهبان خاطر نشان کرد: مردم در شورای شهر قومیتی رای ندهند.

در ادامه، آيت‌الله جنتي  با حضور در جمع خبرنگاران گفت: وضعيت‌ كنوني كشور در حال حاضر مانند كشتي است كه طوفان‌گرفته شده است، كسي كه بر مسند رياست‌جمهوري مي‌نشيند بايد مواظب باشد اين كشتي و خود را در طوفان غرق نكند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار