به گزارش
گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، علي نيكزاد كه امروز پنج شنبه به استان اردبيل سفركرده بود در بازديد از پروژه راه آهن ميانه – اردبيل به بررسي مشكلات اجرايي، نظارت بر عملكرد پيمانكاران قطعات مختلف اين طرح و ارائه راهكار براي تسريع در عمليات اجرايي پرداخت.
وزير راه و شهرسازي در اين بازديد با بيان اينكه دولت عزم خود جزم كرده كه تا آخرين لحظات نيز كارها را پيش ببرد، گفت: بر اين اساس سفرهاي متعددي را به منظور تسريع در اجراي طرح ها و نيز بررسي مشكلات به استان ها انجام مي دهيم، كه سفر به استان اردبيل نيز با اين هدف پيگيري مي شود.
علي نيكزاد با تاكيد بر اينكه در اين سفرها گره بسياري از مشكلات بويژه در بخش اعتباري باز مي شود، ادامه داد: فعاليت بخش راه بويژه در حوزه ريلي در دولت دهم چندين برابر قبل شده و اجراي آنها نظارت مستمر نياز دارد، كارهاي بزرگي صورت گرفته كه بسياري از اين طرح ها در حال اتمام است.
وي با اشاره به اهميت راه آهن ميانه – اردبيل براي استان هاي شمال غرب كشور تصريح كرد: اين طرح با وجود گذشت بيش از 10 سال از آغاز اجرايي ، در دولت نهم و دهم مورد توجه قرار گرفت و با تخصيص اعتبارات مناسب هم اكنون به مرحله بسيار خوبي رسيده است.
نيكزاد با بيان اينكه اعتقاد داريم كه اين پروژه بايد به مانند پروژه سنگين راه اردبيل – سرچم و با مشاركت ملي و استاني عملياتي و به اتمام برسد، تصريح كرد: قرار بود كه اين پروژه را به جاي مطلوبي برسانيم، اما برخي مشكلات در تخصيص اعتبارات اين طرح را با مشكل مواجه كرد.
وي متذكر شد: در سال گذشته تنها 18 درصد اعتبارات مصوب اين طرح تخصيص يافت كه موجب كندي روند اجرا شد، اما با تزريق 700 ميليارد ريال علاوه بر اينكه تمام طلب پيمانكاران پرداخت شد، روند ساخت نيز تسريع شده است.
وي به سنگيني كار در اين مسير بويژه براي ساخت راه ريلي اشاره كرد و افزود: راه آهن ميانه – اردبيل 24 كيليومتر تونل و بيش از 10 پل بزرگ و كوچك دارد كه تاكنون بيش از 20 كيلومتر از تونل اجرا و يا در حال اجرا است و بقيه نيز بزودي عملياتي خواهد شد.
به گفته نيكزاد هم اكنون روند ساخت اين پروژه به سرعت پيگيري مي شود، به طوري كه در حال حاضر هفت پيمانكار در طول مسير مشغول كار هستند.
همچنين در اين سفر يكروزه نيكزاد ابتدا از روند اجرايي پروژه چهار خطه اردبيل – سرچم بازديد كرد و در جريان مراحل اجرايي آن قرار گرفت.
انتهاي پيام/