استاندار خراسان رضوي از ستاد انتخابات استان بازديد كرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد حسين فروزان مهر در حاشيه اين بازديد در گفتگو با خبرنگاران گفت: پیش بینی مقدمات برگزاری انتخابات طبق برنامه ي زمانی وزارت کشور از دی ماه سال 91 با تشکیل ستاد انتخابات آغاز شده است.

وي ادامه داد: تشکیل هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات و برگزاری جلسات متعدد هم اندیشی و کارگاه های آموزشی، ثبت نام از كانديداها، بررسي صلاحيت اين افراد و انتشار آگهي هاي انتخاباتي از ديگر اقدامات انجام شده در راستاي فراهم سازي مقدمات برگزاري انتخاباتي پرشور و قانون مند بوده است.

فروزان مهر تعداد دست اندرکاران انتخابات در استان را بالغ بر 80 هزار نفر اعلام و اضافه کرد: برای اخذ آرای مردم، چهار هزارو 41 شعبه و هشت هزار و 500صندوق در نظرگرفته شده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه 16 هزار نفر از این افراد به عنوان عوامل انتظامی، تامین امنیت شعب اخذ رای را عهده دار هستند اظهار داشت: حدود 20 هزار نفر شامل هیات های اجرایی، نظارت، بازرسی و نمایندگان کاندیداها در شعبه های اخذ رای، وظیفه ی نظارت و کنترل فرآیند انتخابات و صیانت از آرای مردم را عهده دار هستند.

استاندار خراسان رضوي با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مردمی جهت تقویت نظارت بر انتخابات گفت: مردم استان می توانند تخلفات احتمالی را از طریق سامانه ی پیامک و شماره تلفن های اعلام شده در پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان رضوی با بازرسی انتخابات استان در میان گذارند.

وی از خراسان رضوی به دلیل وجود مضجع شريف رضوي به عنوان مهد فرهنگ و دين و پايتخت معنوي ايران اسلامي یاد و اضافه کرد: مردم شریف و ولایت مدار استان همواره در وقوع رخدادهای بزرگ سیاسی و انقلابی پیشگام بوده اند و همان طور که در انتخابات سال 88 با مشارکت 86.8 درصد، به میزان 1.8 درصد از میانگین مشارکت کشوری پیشی گرفتند؛ دراين انتخابات هم یک بار دیگر بصيرت و ولايت مداري خود را به منصه ي ظهور خواهند گذاشت.

فروزان مهر با اشاره به قرار داشتن استان در رتبه ی دوم کشور به لحاظ تعداد واجدان شرایط رای دادن گفت: در خراسان رضوی بالغ بر چهار میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 25 هزار نفر رای اولی به تفكيك حدود 50 درصد دختر و 50 درصد پسرهستند.

استاندار خراسان رضوی اهمیت این دوره از انتخابات را به دلیل هم زمانی دو انتخابات در سطح ملی ومحلی منحصر به فرد دانست و گفت: علی رغم حجم بالای کار، تمام تمهیدات لازم جهت برگزاری انتخاباتی پرشورو قانونمند و تحقق حماسه ی سیاسی فراهم شده است.

وي گفت: با احتساب جمعيت واجدان شرايط در استان و نيز با توجه به حضور زائران 9 ميليون تعرفه پيش بيني شده است.

وي از مردم استان خواست تا براي راي دادن در ساعات اوليه در شعب اخذ راي حضوريابند و اين امر را به ساعات پاياني موكول نكنند.

استاندار خراسان رضوي گفت: بلافاصله پس از اتمام اخذ راي شمارش آرا آغاز خواهد شد و تلاش مي شود تا با نهايت صحت و دقت و در حداقل زمان ممكن آرا شمارش شود./س


برچسب ها: استاندار ، خراسان ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.