راشا تودي در مقاله جدید خود با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات با مقايسه نظام سياسي کشورمان با ساير نظام هاي سياسي در منطقه معترف است که تنها کشور داراي نظام "مردم سالار" در منطقه ايران اسلامي است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از راشا تودي، "پپه اسکوبار"  در مقاله خود با اذعان به حضور پرشور مردم در پاي صندوق هاي راي مي افزايد "جاي ترديدي نيست که انتخابات رياست جمهوري ايران در روزجمعه "شگفت انگيز" و "جالب توجه" است. کارزارهاي گسترده انتخاباتي در ايران برگزار شدند. پيش بيني نتيجه انتخابات ايران و اينکه چه کسي رييس جمهور خواهد شد تا لحظاتي پيش از پايان زمان راي گيري امکان پذير نيست. آري، اين نماد مردم سالاري اي است که يکي از ويژگي هاي بارز نظام سياسي جمهوري اسلامي ايران است چيزي که حتي فکر کردن به آن نيز در مورد کشوري چون عربستان سعودي با حاکمان "قرون وسطايي" اش امکان پذير نيست. در ساير کشورهاي شيخ نشين عربي نفت خيز نيز چنين نمونه اي از مردم سالاري را هرگز نمي توان يافت." 

اسکوبار در ادامه با اشاره به خصومت دائمي و ذاتي کشورهاي غربي با نظام "مردم سالار" جمهوري اسلامي ايران مي افزايد : مشکل کشورهاي غربي با جمهوري اسلامي ايران آنست که نمي خواهند سازوکار سياسي آن نظام را درک کنند. " 

نويسنده با اشاره به رفتار خصمانه دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا در قبال کشورمان مي افزايد "اوباما از زمان انتخاب به عنوان رييس جمهور آمريکا تاکنون تحريم هاي ضد ايراني با هدف تشديد فشار بر جمهوري اسلامي ايران با هدف عقب نشيني آن کشور از برنامه هسته اي اش را افزايش داده است. در واقع اقدامي که اوباما جنگي عليه تمام آحاد ملت ايران است. در اين ميان مقام معظم رهبري جمهوري اسلامي ايران فرموده اند که رييس جمهور آينده مي بايستي در مقابل تحريم هاي غرب "مقاومت" کرده و به مسير پيشرفت برنامه هسته اي آن کشور ادامه دهد. 



برچسب ها: راشا ، تودی ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار