مدیر جهادکشاورزی شهرستان آمل گفت: یک‌هزار و 700 هکتار از زمینهای کشاورزی شهرستان آمل در معرض خطر هجوم ملخ قرار دارند.

امینی نیاکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران  با اعلام اینکه مبارزه با ملخ در این شهرستان تا پایان خرداد امسال ادامه دارد،افزود: این طرح از نیمه دوم فروردین آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 700 هکتار اززمینهای مرتعی و باغات مناطق کوهستانی بخش لاریجان در معرض خطر هجوم ملخ قرار دارند تصریح کرد: این مناطق هر ساله در معرض خطر قرار می‌‌گیرند که در این طرح کانون‌یابی این مناطق انجام شده است.

امینی با اشاره به اینکه بیش از 650 هکتار از این زمین‌ها در طرح مبارزه با هجوم ملخ سمپاشی شده است، گفت: این سمپاشی از ایجاد خسارت به باغات و زمین‌های کشاورزی جلوگیری می‌کند.

وی از بکارگیری چهار اکیپ با تجهیزات کامل برای کانون‌یابی ملخ در بخش کوهستانی بخش لاریجان خبر افزود: هر ساله این مناطق مورد هجوم ملخ قرار می‌گیرد که در سال‌های اخیر با کانون‌یابی میزان خسارت‌ها به حداقل رسیده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آمل با تاکید بر حمایت‌های دولتی از آبیاری تحت فشار در بخش کشاورزی تصریح کرد: آبیاری تحت فشار موجب صرفه‌جویی 85 تا 90درصدی در مصرف آب شده و امکان آبیاری زمین‌های شیب‌دار را میسر می‌کند.

بگفته امینی دولت پارسال 4 میلیارد و 286 میلیون ریال اعتبار به منظور توسعه آبیاری تحت فشار به کشاورزان آملی پرداخت کرده است./س

برچسب ها: خطر ، هجوم ، ملخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.