معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هم اکنون سراب های استان در وضعیت مناسبی نبوده و مشکلاتی چون خشکسالی، برداشت بی رویه و غیرقانونی عامل این اتفاق است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


فریدون یاوری گفت: سازمان حفاظت محیط زیست وظیفه حفظ و حراست از مناطق چهارگانه، اعم از مناطق حفاظت شده ، حیات وحش، پارک ملی و آثار طبیعی ملی (غار قوری قلعه و...) را به عهده دارد.

وی افزود: محیط زیست هم اکنون متولی حفظ و حراست سازمان و صیانت را به عهده داشته و پیشگیری از تخریب، آلودگی و حفظ گونه های گیاهی – جانوری از وظایف این سازمان است.

یاوری در خصوص وضعیت تالاب هشیلان که تنها تالاب کرمانشاه است گفت: این تالاب در 30 کیلومتری کرمانشاه قرار گرفته و یکی از تالاب‌های بی‌نظیر در غرب کشور است که در فضایی بالغ بر 450 هزار هکتار قرار دارد.

وی افزود: بیش از 100 جزیره کوچک و بزرگ در این تالاب گنجانده شده و احداث سایت پرنده‌نگری که از مصوبات سفر رهبری است از امتیازات آن خواهد بود.

وی، اعتبار لازم برای احداث این سایت را یک‌ونیم میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این پروژه از مصوبات سفر دولت به کرمانشاه بوده و هم اکنون از پیشرفتی 50 درصدی برخوردار است.

یاوری گفت: بهره برداری از سایت مذکور، علاوه بر اینکه زمینه مناسبی را برای اشتغال جوانان فراهم می کند، این تالاب را به قطب گردشگری خارجی مبدل خواهد کرد.

وی از انجام اقداماتی توسط این اداره کل برای گنجاندن تالاب هشیلان در زمره تالاب‌های بین‌المللی خبرداد و افزود: این اقدام موجب می‌شود که گردشگران داخلی و خارجی نیز از آن بازدید کنند.

یاوری گفت: تاکنون 22 مورد تعرض به این منطقه صادرشده که حکم خلعیت صادر شده و رفع تعارض خواهد شد.

وی ادامه داد: هم اکنون 13 گونه ماهی در این تالاب وجود دارد که در این بین گونه های نادر و کمیابی نیز به چشم می خورد. همچنین گونه هایی از پرندگان شکاری و برخی از خزندگان نیز در آن زندگی می کنند./س


برچسب ها: کرمانشاه ، سراب ، خشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.