دراجرای طرح توسعه شبکه برق فولادمبارکه کليدهاي GIS پست 400 کيلوولت این شرکت به بهره برداری رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، مديرعامل فولادمبارکه اصفهان در آيين افتتاح طرح توسعه شبکه برق فولادمبارکه اظهار داشت: بايد از يکايک کارکنان فولادمبارکه تشکر کنم که در شرايط تحريم هاي سخت کشورهاي غربي که اقتصاد ، توسعه و توليد کشور را مورد حمله قرارداده اند سالهاست با غيرت هرچه تمام تر حماسه آفريني مي کنند.

محمد مسعود سميعي نژاد بهره برداري از ترانس برق شماره هفت فولادمبارکه اصفهان را گامي در جهت قطع دست بيگانگان خواند و افزود : با توجه به تحريم هايي که وجود دارد ، عدم حضور کارشناسان خارجي در راه اندازي طرح هاي توسعه اي که از فناوری بالايي برخوردار است و يا به اصطلاح « هاي تک » ناميده ميشود دور از ذهن نيست.

وی افزود: امروز با توجه به سياست هاي جاري در فولادمبارکه اصفهان جهت افزايش توليد تا مرز 8/11 ميليون تن، نياز است که واحدهاي پشتيبان کننده خط توليد نيز به موازات خطوط اصلي توليد، پيشرفت داشته باشند. يکي از واحدهاي پشتيباني که نقش مهمي در اين راستا ايفا ميکند پست هاي برق ميباشد که بر همين اساس ميبايست همزمان با سياست هاي خطوط توليد، سرمايه گذاري شده و توسعه يابد. خوشبختانه در سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي، فولادمبارکه اصفهان با دارا بودن متخصصين زبده و پيمانکاران خوب ايراني توانست تمام مشکلات توسعه خود را يکي يکي پشت سرگذاشته و طرح هاي از پيش تعيين شده را براي کمک به خطوط توليد خود به بهره برداري برساند.

محمدمسعود سميعي نژاد افزايش ميزان توليد را گواه بر اين مهم دانست و ادامه داد: نه اينکه بگوييم اعداد و ارقام آماري توليد، نشان دهنده رسيدن فولادمبارکه به قله هاي موفقيت است بلکه همت کارکنان اين مجتمع عظيم در طرح هاي توسعه و افزايش ميزان توليد موجود بهترين دليل است. علاوه بر اينکه طرح هاي توسعه اي که يکي يکي در مدار توليد قرارميگيرد نيز، خود بيانگر همين مهم است. بايد اضافه کنم نصب، آزمایش و راه اندازي کليدهاي GIS که در زمره تجهيزات «هاي تک » قراردارند ، همراه با نصب ، آزمایش و راه اندازي ترانس هفتم شرکت فولادمبارکه به دست کارشناسان ايراني از جمله موفقيت هايي است که با همت و تلاش کارکنان فولادمبارکه اصفهان رقم خورده است.

وي افزود : تجهيزاتي که گفته شد در سالهاي گذشته توسط شرکت زيمنس آلمان در اختيار فولادمبارکه قرارمي گرفت.با مکاتبات متعددي که در اين مدت داشتيم درخواست کرديم تا کارشناسان شرکت زيمنس براي نصب کليدهاي پست 400کيلوولت به فولادمبارکه بيايند که متاسفانه با جواب منفي آنها روبروشديم و آنها با عنوان کردن مباحث تحريم، از نصب اين کليدها امتناع ورزيدند.همين عامل ما را برآن داشت تا از توان کارشناسان داخلي بهره ببريم. بعد از بررسي هاي صورت گرفته با همت فرزندان ايران زمين توانستيم اين کليدها را که از لحاظ حجم خيلي کوچکتر شده و از لحاظ قدرت نيز افزايش پيدا کرده اند ،به بهره برداري برسانيم.

بنا بر اين گزارش مدير توسعه انرژي و سيالات شرکت فولادمبارکه در خصوص افتتاح طرح توسعه شبکه برق فولادمبارکه اصفهان افزود : خوشبختانه با کمک متخصصين داخلي امروز شاهد افتتاح طرح توسعه پست 400 کيلو ولت فولادمبارکه هستيم. اين پست تأمين برق مطمئن شرکت فولادمبارکه را بر عهده دارد. فولادمبارکه داراي 6 ترانس نصب شده در حال کار است که با نصب ترانس هفتم ،تأمين برق ناحيه فولادسازي و بقيه قسمتهاي فولادمبارکه با اطمينان هرچه بيشتر براي آينده رقم ميخورد.

مجيد محمودي پست 400 کيلوولت فولادمبارکه اصفهان را بزرگترين پست 400 کيلوولت توليدکننده هاي فولادکشور دانست و افزود : در پست 400 کيلوولت فولادمبارکه اصفهان که بزرگترين پست کشور نيز ميباشد، 12 کليد قبلا نصب شده بود که امروز 3 کليد ديگر به آن اضافه شد و 2 فيدر ايجاد شده، که يکي براي ترانس شماره هفت استفاده ميشود و ديگري براي ترانس شماره 8 که در آينده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدير توسعه انرژي و سيالات با اشاره به اقدامات صورت گرفته افزود : مجموعه خريد، نصب و راه اندازي ترانس، کليدها و کليه رله هاي حفاظتي پست که داراي فناوری قديمي تري بود و امروز ديجيتال شده، بالغ بر 40 ميليارد تومان براي فولادمبارکه هزينه در بر داشته است . نصب خود ترانس و کليدهاي پست 400 مجموعا 70 روز به طول انجاميدکه متخصصين و کارشناسان فولادمبارکه و شرکت پيمانکاري صفانيکو به صورت شبانه روزي آنرا به سرانجام رساندند. عمده تجهيزات به جز کليدهاي اصلي خود پست 400 که از شرکت زيمنس خريداري شده، بقيه ساخت داخل است که بسياري از اقلام و تابلوهايي که در اين طرح نصب گرديده براي اولين بار در ايران ساخته شده است و خوشبختانه همه با موفقيت، آزمایش و راه اندازي شده ، به بهره برداري رسيده و در مدار توليد قرارگرفته است. اين در حالي است که کليدهاي اوليه اي که در پست 400 نصب شده شامل تمام کليدها ،تابلوها،تجهيزات و متريالهاي جنبي از خارج وارد مي شده و شرکت هاي خارجي نيز خود کار نصب آزمایش و راه اندازي را بر عهده داشتند ولي امروز ما با کمتر از يک سوم آن هزينه اي که قرار بود از طريق شرکت هاي خارجي صورت گيرد، توانستيم اين مجموعه را به خطوط توليد فولادمبارکه ملحق کنيم./س

برچسب ها: اصفهان ، راه ، اندازی ، پست ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.