استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نوع بی بدیل مردم سالاری دینی در جهان است.

علی اصغر عنابستانی افزود: نوع ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم سالاری دینی است که این امر در دنیا بی نظیر است.
وی اظهار داشت: هدف مردم در این نظام آزاد کردن مظلومان، گسترش دین در همه عرصه هاست و به همین دلیل است که هر تحول در این نظام از جمله انتخابات مورد توجه جهانیان قرار می گیرد.
عنابستانی تصریح کرد: مردم در این دور از انتخابات به هیاهوهای دشمن توجه نکردند و با بصیرت و آگاهی پرشورتر از گذشته در انتخابات حضور داشتند.
استاندار چهارمحال و بختیاری، میزان مشارکت مردم در کشورهای اروپایی و آمریکای در انتخابات را کمتر از 50 درصد عنوان کرد و گفت: مردم کشورما همیشه درهمه عرصه ها به خصوص انتخابات با حضور حداکثری پای صندوق های رای حاضر شده اند.
وی، میزان مشارکت مردم استان چهارمحال و بختیاری در انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل را 88.18 درصد عنوان کرد.
عنابستانی، تأثیر اساسی حضور مردم در سرنوشت کشور را دلیل تبلیغات منفی و متراکم مخالفان و دشمنان ملت برشمرد و افزود: دشمنان تلاش زیادی کردند تا با ایجاد یأس و بدبینی، مردم پای صندوق های رأی نیایند.
یکهزار و 870 صندوق در 848 شعبه اخذ رأی در استان چهارمحال و بختیاری پیش بینی شد که از این تعداد، 306 شعبه شهری و بقیه روستایی بود.
637 هزار و 969 هزار نفر در استان چهارمحال و بختیاری واجد شرایط شرکت در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی بودند که از این تعداد312 هزار و 604 نفر زن و بقیه مرد بودند.
تعداد رای اولی های استان چهارمحال و بختیاری در انتخابات سال جاری، بیش از 25 هزار نفر برآورد شد که از این تعداد، 12 هزار و 571 نفر دختر و بقیه را پسران تشکیل می دهند.
در 36 شهراستان چهارمحال و بختیاری و 550 روستای این استان، انتخابات شورای شهر و روستا برگزار شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.