دكترمهدی‌ نژاد ، معاون پژوهش و فناوري وزير علوم در مشهد، در حاشیه مراسم افتتاح مرکز رشد و فناوری انرژی پارک علم و فناوری خراسان رضوی بیان داشت: اختصاص 500 میلیون دلار اعتبار به صندوق نوآوری به این معنا نیست که این مبلغ به طور مستقیم به پژوهشگران داده شود، بلکه این اعتبارات جهت حمایت از پژوهشگران، از صندوق توسعه ملی وارد صندوق نوآوری می‌شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم ، وی افزود: طرح‌های افراد با این شرط که به ثبت شرکت رسیده باشد، مورد حمایت این صندوق قرار می‌گیرد.

معاون پژوهش و فناوري وزیر علوم ادامه داد: استادان، دانشجویان و پژوهشگران می‌توانند طرح‌های خود را در پارک‌ها و مراکز رشد فناوری ارائه کنند؛ این ایده در حضور کارشناسان مورد بررسی و در صورت توجیه اقتصادی و تایید کارشناسان مورد حمایت قرار می‌گیرد.

دكترمهدی‌نژاد نوری در خصوص تسهیلات ارائه شده به پژوهشگران تصریح کرد: از جمله این تسهیلات دادن امکانات دفتری و اختصاص وام به پژوهشگران است و سقف وام‌ها بسته به نوع طرح توجیه اقتصادی و همچنین شرکت‌ها و پارک‌های فناوری متفاوت خواهد بود.

معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه خراسان رضوی یکی از استان های برجسته و پیشرو در دستاوردهای پژوهشی است، گفت: پارک فناوری خراسان رضوی به دلیل قدمت، نوع طرح‌ها و برنامه‌ها جزو هفت پارک برتر کشور است.

دكترمهدی نژاد نوری در پایان با اشاره به اینکه تعداد پارک های فناوری 33 پارک است، گفت: در ابتدای دولت نهم تعداد شرکت های دانش بنیان 600 شرکت بود که در حال حاضر به 3200 شرکت رسیده و امید است در پایان سال جاری دو برابر شود.
برچسب ها: دانش ، بنیان ، پژوهشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار