يکي از مواردي که گاه در شناخت شخصيت مورد توجه قرار مي‌گيرد نحوه امضاء افراد و توجه به تفاوتهاي آنان با يکديگر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، هر چند بهترين راه جهت شناسايي افراد مشاهده رفتار فرد در روابط و کارهاي اوست اما به دليل اينکه نمي‌توان در عمل مجموعه رفتار يک شخص را مشاهده کرد گاه ناگزيريم روشهاي مخصوصي را به کار بريم که از جمله آنها توجه به چهره، خط، بيان و...است.
اما يکي از مواردي که امروزه در مورد هر شخص منحصر به فرد و متعلق به اوست امضاء است اينکه افراد به گونه‌اي متفاوت و يا گاه مشابه يکديگر امضاء مي‌کنند مي‌تواند نمايانگر شباهتها و يا تفاوتهايي در شخصيت افراد با يکديگر باشد در اين گزارش به چند مورد از ويژگي‌هاي افراد با توجه به امضاء آنان اشاره شده است.
جهت افرادي که به طرف عقربه‌هاي ساعت امضاء مي‌کنند افرادي منطقي بوده و بر عکس امضاء که در جهت خلاف عقربه‌هاي ساعت نشانه‌ي افرادي است که دير منطق را قبول کرده و بيشتر غير منطقي هستند.
عمودي و افقي بودن خطوط: استفاده از خطوط عمودي در امضاء نشانه‌ي لجاجت و پافشاري و به  کارگيري خطوط افقي نمايانگر انسانهاي منظم است پيچيدگي فشار در ترسيم افرادي که پيچيده امضاء مي‌کنند شکاک هستند و اما فشار در ترسيم امضاء بيانگر آنست که اين افراد در کودکي سختي کشيده‌اند.
نوشتن اسم و فاميل: افرادي که در امضاي خود اسم و فاميل مي‌نويسند خودشان را و فاميل برتر دانسته و افرادي که در امضاي خود فاميلي خود را مي‌نويسند داراي منزلت هستند.
و اما افرادي که اسمشان را مي‌نويسند و روي اسمشان خط مي‌زنند شخصيت خود را نشناخته‌اند.
و در پايان افرادي که به حالت دايره و بيضي امضاء مي‌کنند اشخاصي هستند که مي‌خواهند به قله برسند.
گفتني است هر چند بايد توجه داشت که اين امور مکي است و هيچ گاه صد در صد و مطلق نيست اما بايد در نظر داشت که امضاء برخي افراد جنبه تقليد دارد که به نوعي هم مي‌تواند بيانگري ضعف در اعتماد به نفس دنباله وري آنان باشد و هم آرزوي آنان در جهت مانند شخص ديگر شدن./ز

برچسب ها: امضا ، شخصیت ، تفاوت ، شناخت ، عقربه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.