«یادداشت‌های پای پنجره» دست‌نوشته‌های كوروش علیانی درباره رژیم صهیونیستی است كه وی این یادداشت‌ها را در قالب یك مجلد گردآوری و انتشارات سوره مهر آنرا منتشر كرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری،علیانی درباره این كتاب گفت: ساختار كتاب به گونه‌ای است كه سعی شده یادداشت‌هایی پیرامون اخبار روز مربوط به رژیم صهیونیستی نوشته شود كه در این یادداشت‌ها زوایای پنهان این اخبار مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینكه این یادداشت‌ها طی سال‌های گذشته در نشریه پنجره منتشر شده و اكنون در قالب كتاب 150 صفحه‌ای منتشر می‌شود، افزود: در حواشی این اخبار، اطلاعاتی درباره اسرائیل داده شده است كه كمك می‌كند تا مخاطب با پیرامون آن موضوع اطلاعات بیشتری كسب كند.

علیانی با اشاره به موضوع كتاب در دست انتشار «همینه» اظهار كرد: این اثر قالب طنز تاریخی دارد كه بیشتر به شاهان ایرانی مربوط می‌شود و نخستین دوره مربوط به صلاح‌الدین ایوبی است؛ دوره بعد مربوط به سلطان‌محمد خوارزمشاه و سپس شاه سلطان‌حسین، نادرشاه افشار، محمدشاه قاجار و ناصرالدین شاه است.

وی ادامه داد: همینه، طنز تاریخی مطبوعاتی است كه از پادشاهان ایرانی حكایت دارد كه به خاطر مسائل جزئی كشور را بر باد دادند و اقدامات آنها جز رنج و محنت برای مردم حاصلی نداشته است.

علیانی درباره كتاب «ولگردی در كوچه‌های زبان» بیان كرد: این كتاب طنز در قالب روایی است و رویكرد علمی و زبان‌شناختی نسبت به پدیده‌های زبان فارسی دارد كه درباره برخی واژه‌ها كه در زبان فارسی از معنا تهی بوده و فقط كاركرد اجتماعی دارند، بحث و بررسی شده است كه زبان‌شناسان این نوع واژه‌ها را در زبان فارسی به رسمیت نمی‌شناسند؛ چرا كه ملاك را زبان مكتوب در نظر می‌گیرند.

گفتنی است، از كوروش علیانی دو اثر دیگر «ولگردی در كوچه‌های زبان» و «همینه» توسط سوره مهر منتشر شده است/ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار