نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت : ممیزی ها و محدودیت هادر سینما و در حوزه کتاب در برخی مواقع درست نیست و این محدودیت ها باید اصلاح شوند.

احمد شیرزاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد وضعیت سینما گفت : بعضی از ممیزی ها ضد فرهنگ ما است و نیازی هم نیست که در سینما اعمال شود اگر این محدودیت ها و ممیزی ها را به شکل درستی به فیلمسازان کشورمان منتقل کنیم آنها هم در مسیر رعایت قانون قدم برمی دارند.

وی در ادامه این مطلب با اشاره به پیامدهای دعایت ممیزی ها در بین سینماگران تصریح کرد:فیلمساز بارعایت این ممیزی ها می توانند مشکلات خود را در بخش نمایش آثارشان در سینماهای کشور کاهش دهند و ما کمتر شاهد توقیف فیلمها و عدم اکران و عرضه آنها به مخاطب خواهیم بود .

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در جایگاه یک کارشناس با تاکید بر عواقب محدودیت ها در صنعت چاپ اضافه کرد :ممیزی در صنعت چاپ هم باعث می شود تا کتاب هایی سالها در نوبت بمانند و جلوی چاپ آنها گرفته می شود ما باید قوانین و ضوابط را بگیم و هر کسی در این رابطه تخلفی داشت به دادگاه بفرستیم و این موضوع باید در سینما هم اعمال شود .

احمد شیرزاد در خاتمه در مورد کوچ سینماگران شاخص سینما اظهار داشت :تنگ نظری هادر حوزه مدیریت باعث شده تا فیلمسازان برجسته ما در کشور به خارج نقل مکان کنند و اسطوره های این صنعت یکی پس از دیگری از گردونه خارج شوند و اگر مقرارات شفاف شود و این نوع نگاه هم اعمال نشود سینمای کشورمان به دوران طلایی خود بر خواهد گشت ./س


برچسب ها: ممیزی ، سینما ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.