بخش اعظمی از حماسه اقتصادی در پرتو گسترش صنایع دستی بود و دولت جدید این هنر را از مظلومیت در بیاورد.

"محمدحسن صالحی مرام" معاون سابق صنایع دستی کشور در خصوص وضعیت صنایع دستی کشور به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران، گفت: سالهاست که صنایع دستی در کشور مظلوم واقع شده و انتظار ما از دولت جدید این است که صنایع دستی را از مظلومیت نجات دهد چرا که بخش اعظمی از حماسه اقتصادی در پرتو گسترش صنایع دستی است.
وی ادامه داد: این هنر، هفت هزار سال تاریخ را پشت سر گذاشته و منحصر ایرانیان است اما متأسفانه در زمان حال برخی از مردم این هنر را نمی شناسند و نسبت به آن بی توجه شده اند.
"صالحی مرام" تصریح کرد: خوشبختانه رسانه ملی در دکور برخی از برنامه هایش از صنایع دستی استفاده می کند و همین موضوع تبلیغ و اطلاع رسانی بسیار خوبی در حوزه صنایع دستی است چرا که مردم را ترغیب به استفاده از این هنر قدیمی خواهد کرد.
وی اظهار داشت: قسمت اصلی مسئولیت دولت حمایت از این هنر و صنعت عظیم است. زمانی که دشمن با هدف تهاجم فرهنگی حمله می کند و بازارها را تسخیر می کند ما باید صنایع دستی را از حاشیه رفتن نجات دهیم و آن را به متن جامعه ببریم.
"صالحی مرام" با اشاره به جدا کردن فرش از صنایع دستی در دوره های گذشته گفت: جدا کردن فرش از صنایع دستی باعث به هم ریختگی صنایع دستی شد و امیدوارم در آینده مسئولان بتوانند دوباره صنعت فرش را به صنایع دستی برگردانند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار