يک کارشناس سياست خارجي گفت: تصميم‌هايي که در سياست خارجي مصر اعمال مي‌شود کاملا با ايالات متحده هم‌سو بوده و اين امر با سياست‌هاي اسلام گرايانه‌ای که مرسي از آن صحبت کرده بود، تناقض دارد.

" نوذر شفيعي " در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدام مرسي مبني بر قطع کامل روابط مصر با سوريه گفت: دولت بشار اسد به موازات موفقيت‌هايي که در مبارزه با معارضين تروریست به‌ دست آورده با دو رفتار متضاد از سوي مخالفانش روبه‌رو شده است.

وي تصريح کرد: بخشي از معارضين تروریست رفتاری نرم‌تر در قبال بشار اسد دارند چراکه معتقدند دولت سوريه توانسته نظم را برقرار و اقتدار خود را حاکم کند.

اين کارشناس سياست خارجي اظهار داشت: ديدگاه این بخش به سمت واقعيات سوريه حرکت مي‌کند و برخي کشورها اروپايي مثل روسيه از اين ديدگاه پيروي مي‌کنند.

شفيعي تصریح کرد: برخي کشورها معتقدند ميدان‌داري دولت سوريه ناشي از ضعف معارضين تروریست بوده بنابراین به‌دنبال تقويت آنها هستند به همین خاطر آمريکا دست به تسلیح تروريست‌ها زده و مرسي در جبهه سياسي در پي تقويت این معارضين است.

وي درباره موضع مرسي نسبت به سوريه افزود: مرسي از به قدرت رسيدن معارضين تروریست در سوریه  نااميد شده به همين خاطر تصميم به فشار بيشتر بر دولت بشار اسد گرفته است.

اين کارشناس سياست خارجي با بيان اينکه مصر سعی دارد خود را قدرت منطقه‌اي معرفی کند، اظهار داشت: گروه اخوان‌المسلمين در اکثر کشورهاي عربي مشغول به فعاليت بوده به همين خاطر رئيس‌جمهوري مصر با اقدامات مستقيم و غيرمستقيم سعی دارد خوشحالي غرب را فراهم آورد.

وی در پايان خاطرنشان کرد: تصميم‌هايي که در سياست خارجي مصر اعمال مي‌شود کاملا با ايالات متحده هم‌سو است و اين امر با سياست‌هاي اسلام گرايانه‌ای که مرسي از آن صحبت کرده بود، تناقض دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مصر ، مرسی ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار