مدير كل جهاد كشاورزي استان اردبيل از تولید سالانه بیش از 300 هزار تن انواع میوه مرغوب در این استان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / عادل عبدايماني در جلسه توسعه کشاورزی و باغات استان اضافه کرد: اردبیل با تولید این میزان میوه به عنوان یکی از استان های قطب میوه کشور تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه میزان تولید این استان در تولید محصول میوه در آغاز انقلاب تنها 45 هزار تن بود ادامه داد: تولید میوه استان اردبیل طی 34 سال گذشته بالغ بر هفت برابر شده است.

مدير كل جهاد كشاورزي استان با اشاره به رشد تولید محصولات این استان از آغاز انقلاب تاکنون ادامه داد: كل توليدات كشاورزي استان در زمان انقلاب يك ميليون تن بوده كه در حال حاضر به بالغ بر سه ميليون و 780 هزار تن رسیده است.

عبدایمانی بیان داشت: محصولات زراعي توليد شده در استان نیز در زمان قبل از انقلاب 732 هزارتن بوده كه هم اکنون به دو ميليون و 940 هزار تن افزایش یافته است.

وی شهرستان مشگین شهر، پارس آباد، کوثر، خلخال و... را قطب های اصلی تولید میوه استان اردبیل برشمرد و از براي افزايش محصولات باغي و زراعي در استان خبر داد.

عبدایمانی همچنین با اشاره به اختصاص اعتباری بالغ بر دو هزار و ۴۵۰ ميليارد ريال به طرح هاي توسعه اي كشاورزي استان در سال 91 تصریح کرد: تلاش می کنیم با اجرای طرح های توسعه ای در آینده 10 درصد تولیدات کشاورزی کشور را در این استان ارائه کنیم.

وی در عین حال آب را از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی استان عنوان کرد و متذکر شد: در این زمینه نیز برنامه های مطلوبی اجرا شده تا راندمان آب استان را دو برابر کنیم./س

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، میوه ، در ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.