مهمترين نگراني درباره اجلاس "گروه هشت" تامين امنيت آن است و این نگرانی دیگر مسائل را تحت تاثیر قرار داده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي ؛ براي تامين امنيت اجلاس گروه هشت در ايرلند شمالي، هزاران نيروي پليس در برخي مناطق بويژه در بلفاست مرکز ايرلند شمالي مستقر شده اند. سه هزار و پانصد نيروي پليس نيز از انگليس براي کمک به نيروهاي پليس ايرلند شمال اعزام شده اند. تظاهرکنندگان در بلفاست که پليس شمار آنها را هزار و پانصد نفر برآورد کرده است، از کشورهاي گروه هشت خواستند براي گسترش عدالت در جهان تلاش کنند. 

پاتريشيا مک کيون يک زن تظاهرکننده گفت سياستهايي که کشورهاي گروه هشت دنبال مي کنند باعث گسترش بي عدالتي در جهان شده است. در اين تظاهرات از همه قشرها و اصناف شرکت دارند و فقط از اتحاديه هاي کارگري نيستند و مردم عادي نيز حضور دارند. 

حاشيه اجلاسهاي قبلي سران گروه هشت در کشورهاي ديگر صحنه برخورد خشونت آميز پليس با تظاهرکنندگان بوده است به همين علت مقامات ايرلند شمالي و انگليس نمي خواهند ريسک کنند. در اين ميان برخي از مردم نيز از اين فرصت براي رونق کار و کاسبي خود استفاده کرده اند که از جمله آن فروش بستنيهايي با نام سران شرکت کننده در اجلاس است.

 البته فعلا نگرانيهاي  امنيتي درباره برگزاري اين اجلاس بيش از ديگر مسائل  بر اين اجلاس سايه انداخته است. در بلفاست کنسرت موسيقي براي يادآوري بحران گرسنگي در جهان به سران گروه هشت برگزار شده است. 

برچسب ها: نگرانی ، امنیت ، اجلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار