به موازات تحولات صورت گرفته در علم پزشكي، برنامه هاي آموزش پزشكي نيز بايد به گونه اي طراحي شوند كه فارغ التحصيلان رشته هاي مختلف آن، توانايي كار در محيط هاي جديد و همكاري با ساير كاركنان تيم سلامت را داشته باشند.

محبوبه خباز مافی نژاد دکترای تخصصی آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود:به موازات تحولات صورت گرفته در علم پزشكي، برنامه هاي آموزش پزشكي نيز بايد به گونه اي طراحي گردند كه فارغ التحصيلان رشته هاي مختلف آن، توانايي كار در محيط هاي جديد و همكاري با ساير كاركنان تيم سلامت را داشته باشند.

وی گفت: اين مسئله لزوم بكارگيري استراتژيهاي نوين آموزشي از جمله آموزش بين حرفهاي را مشخص می کند.

این دکترای تخصص آموزش پزشکی تصریح کرد: بستر و سياق آموزشي موجود در دانشگاههاي علوم پزشكي هم از بعد فضاي فيزيكي و هم از بعد امكانات و نيروي انساني براي اجراي آموزش بين حرفهاي با محدوديتهايي مواجه است. بعلاوه بيگانه بودن محتوا، استراتژيهاي آموزشي و ارزشيابي برنامههاي درسي حرف مختلف علوم پزشكي و از همه مهمتر عدم آشنايي اساتيد و دانشجويان حرف مختلف با آموزش بين حرفه اي، بر شدت اين نارسايي هاي افزوده است.

برچسب ها: آموزش ، پزشکی ، تحصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار