معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه معتقد است تاثیر منفی ریزگردها در کنار گرمای هوا دو چندان خواهد شد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر بهروز حمزه از مردم خواست تا در صورت امکان از دستگاه های فیلتر دار تصفیه هوا در منزل خود استفاده کنند.

وی استفاده از این دستگاه ها برای افرادی که در منزل فرد سالمند، کودک و یا بیمار تنفسی یا قلبی دارند را بسیار مناسب و مفید دانست.

وی همچنین  استفاده بیشتر از  از مایعات و شیر را در هنگام بروز گرد و غبار بسیار مفید و ضروری دانست.

حمزه توصیه کرد افراد به هنگام آلودگی هوا در ساعت های خنک روز از منزل خارج شوند تا کمتر در معرض استنشاق هوای گرم و ریزگردها قرار گیرند.

وی با بیان اینکه بیماران مبتلا به سرطان که درحال شیمی درمانی هستند، سیستم ایمنی بدنشان به دلیل مصرف داروهای سرکوب کننده ایمنی بدن بسیار ضعیف است، احتمال ابتلا به انواع بیماریهای عفونی و ویروسی را در این افراد بیشتر دانست و به همین علت از آنها خواست تا در روز های آلوده حتی الامکان از منزل خارج نشده و یا در صورت خروج از ماسک استفاده کنند.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  با اشاره به اینکه استفاده از ماسکهای کاغذی و دستمال در زمان بروز گرد وغبار کارایی نداشته، استفاده از ماسک های ویژه را در شرایط آلودگی هوا توصیه کرد. 

وی تاکید کرد بهتر است کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و افرادی که ناراحتیهای عفونی دارند در روزهایی که حجم ریزگردها، غبار یا آلودگی هوا بالاست از منزل خارج نشوند. 

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مردم و به ویژه آنها که تنگی نفس و مشکلات تنفسی دارند خواست تا به هیچ عنوان در روزهایی که آلودگی هوا و حجم ریزگردها بالاست، برای پیاده روی از منزل خارج نشوند.

حمزه همچنین از افراد مبتلا به آسم و مشکلات تنفسی خواست تا در زمان بروز گرد و غبار از ورزش سنگین در هوای آزاد اجتناب کنند.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه استفاده از پنجره های دوجداره را به منظور پیشگیری از ورود آلودگی و ریزگردها به داخل منزل بسیار مناسب دانست و گفت: بهتر است درشرایطی که هوا آلوده است در و پنجره ها بسته شده و از سیستم های تهویه داخل منزل به جای هوای آزاد استفاده شود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، ریزگرد ، زیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.