یک متخصص پوست و مو گفت: داروهای ترکیبی اگر در شرایط استاندارد و فرمول صحیح تولید شوند می توانند مفید و کارا باشند.

دکتر ابوالفتح محرابیان، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در گذشته صنعت داروسازی به اندازه امروزه مدرن و توسعه یافته نبود و بسیاری از اشکال دارویی پوستی که امروزه برای بیماری های پوستی و زیبایی نسخه و مصرف می شود به شکل آماده نبود و پزشکان مجبور به نوشتن داروهایی به صورت اقلام ترکیبی بودند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد به دلایل مختلفی داروها، محلول ها و محصولات آماده پوستي ارجع هستند اظهار داشت: با کشف و کاربرد تعدادی از داروهای جدید که با مکانیسم های دقیق و چندگانه روی بیماری ها تاثیر می گذارد نیاز به تعدادی از داروهای ترکیبی ساختن از بین رفته است.

محرابیان در ادامه بیان کرد: پزشکی که در دستور ساخت داروی ترکیبی را تجویز می کند تا چه حد به مهارت و تجربه ساخت این ترکیب ها توسط داروخانه و شخصی که این ترکیب را می کند اعتماد و اطمینان دارد که در بعضی از  موارد مشاهده می شود ساخت این داروها توسط افراد فاقد صلاحیت  انجام می شود.

 این متخصص پوست و مو و زیبایی و لیزر در ادامه گفت: آیا کیفیت و کمیت مواد اولیه ساخت داروی تر کیبی دقیقا منطبق با نسخه تجویزی اجرا می شود به خصوص اینکه در شرایط کنونی جامعه احتمال استفاده از مواد اولیه نامرغوب بالاتر است.

محرابیان افزود: در صورت عدم انطباق داروی ترکیبی ساختن چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی کدام مرجع در این مورد نظارت می کند و پزشک و بیمار از کجا بدانند که تشخیص و درمان نادرست بوده با ترکیب دارویی منطبق با دستور تجویز شده نبوده است.

 این متخصص پوست، مو،لیزر و زیبایی در پایان خاطر نشان کرد: اینگونه داروها جایگاه علمی و علمی بالایی دارد و برخی از داروهای ترکیبی اثرات شگرفی در زمینه بیماری های پوست و زیبایی  دارند./ح
برچسب ها: دارو ، پوست ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار