رییس اتاق اصفهان گفت: از ظرفیت اقتصادی شهرهای خواهر خوانده اصفهان کمتر استفاده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان اعضای شورای شهر شی‌آن چین به ریاست معاون شهردار این شهر و هیات همراه به عنوان یکی از شهرهای خواهر خوانده اصفهان با رییس اتاق اصفهان دیدار و گفت و گو کردند.

«خسرو کسائیان» افزود: اصفهان جزو شهرهای دارای ظرفیت بالای اقتصادی در بخش‌های مختلف گردشگری، صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و تجاری است و باید از این ظرفیت برای افزایش حجم مبادلات با سایر کشورها استفاده شود.

وی از آمادگی اتاق اصفهان برای اعزام هیات تجاری به شهر شی‌آن چین خبر داد و گفت: اگر تحریم‌های بین المللی وجود نداشت حجم تجارت ایران و چین بسیار بیشتر از این حجم فعلی موجود بود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تاریخچه اصفهان در پایتختی سه دوره تاریخی ایران اشاره کرد و گفت: اصفهان همواره در تقویت روابط تجاری ایران با سایر کشورها نقش موثری دارد و امید است که در تعاملات تجاری دو کشور ایران و چین نیز این را ایفا کند.

وی سابقه تجارت ایران و چین را بیش از یک هزار سال دانست و گفت: جاده ابریشم در چند سده همواره به عنوان مهمترین محور اقتصادی جهان شناخته می‌شد.

کسائیان به نقش موثر شورای شهر را توسعه اقتصادی شهرها اشاره کرد و گفت: افزایش تعامل شورای شهر با اتاق بازرگانی می‌تواند منشا خیر برای هر شهر باشد./س

برچسب ها: اصفهان ، شهرهای ، خواهر ، خوانده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.