استاندار خوزستان گفت: خسارت وارده شده به کشاورزان خوزستانی بر اثر سیلات و بارش های شدید امسال، باید به سرعت به کشاوزان آسیب دیده پرداخت شود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،  سید جعفر حجازی در جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه استان خوزستان از پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب دیده در سیلاب اخیر خبرداد و اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید منابعی را به صندوق حمایت از کشاورزان تزریق کند تا به کشاورزانی که زمینهای زراعیشان بیمه نبوده است خسارت کمتری وارد شود.

وی عنوان کرد: باید کشاورزان را برای بیمه کردن زمین های زراعیشان توجیه و تشویق کنیم زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که این حوادث در سال های آینده نیز تکرار نشود.

حجازی تصریح کرد: باید بتوانیم کشاورزان را توجیه کنیم که این مبلغ اندکی که بابت هزینه بیمه می پردازند می تواند از وارد آوردن خسارات بسیار سنگین مالی در حوادثی مانند سیلاب اخیر جلوگیری کند.

استاندار خوزستان در خصوص افزایش برق مصرفی خانواده های خوزستانی گفت: اگر این افزایش میزان برق در کارخانه ها و صنایع باشد به دلیل اینکه صرف فرایند تولید می شود مشکلی ایجاد نمی کند اما باید برنامه ریزی انجام دهیم تا با فرهنگ سازی بتوانیم استفاده از برق در منازل شهروندان را تا حد استاندار کاهش دهیم.

وی افزود: ستاد حوادث غیر مترقبه در این پنج سالی که فعالیت خود را شروع کرده است پیشرفت زیادی داشته و درحال حاضر به نقطه ای رسیده است که می تواند تصمیمات جدی تری اتخاذ کند.

حجازی با اشاره بر این امر که ستاد حوادث غیرمترقبه باید رابطه خود را با اساتید دانشگاه و مراکز علمی حفظ کند، عنوان کرد: باید بیشتر از ظرفیت های موجود در دانشگاه در این جلسات استفاده شود و همچنین فعالیتهای تحقیقی و پژوهشی باید در چرخه کار ما قرار بگیرد./س

 

برچسب ها: پرداخت ، خسارت ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.