رئيس سازمان جنگلها مراتع و آب‌خيزداري جنگلها گفت: بيابان‌زايي نتيجه مديريت نامناسب آب و خاک است که استمرار آن موجب خشکي و تخريب سر زمين مي‌شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ عليرضا اورنگي در مراسم بزرگداشت روز جهاني مبارزه با ببابان زايي اظهار داشت: تلاش براي کاهش روند تخريب سرزمين و مقابله با بيابان زايي اصلي ترين چالش اساسي جامعه جهاني است.

وي ادامه داد: پديده بيابان‌زايي نتيجه مديريت نادرست آب و خاک انهدام جنگلها و پوشش گياهي و استمرار خشکسالي‌ها است که حاصلي جز خشکي و تخريب سرزمين را در پي ندارد.

اورنگي با بيان اينکه پديده بيابان زايي محدود به مرزهاي جغرافيايي نيست افزود: آلودگي‌هاي ناشي از طوفان هاي گرد و غبار، منابع زيستي و اقتصادي مناطق وسيعي از کشور و منطقه را تحت تاثير قرار داده و مشکلات بسياري را به وجود اورده که جبران آنها مستلزم صرف هزينه هاي بسيار مي‌باشد.

رئيس سازمان جنگلها، مراتع و ابخيزداري کشور گفت: براي کنترل پديده خشکسالي و بيابان زايي معاهده بين المللي مقابله با بيابان زايي و کاهش اثرات خشکسالي ملل متحد در چهار چوب حفظ منابع محيطي حفاظت از بسترهاي توليد و آسايش و رفاه انسانها محقق مي‌گردد.

اورنگي با اشاره به اينکه حفاظت از ارضي کشاورزي و منابع طبيعي بدون در نظر گرفتن مباني علمي مديريت پايدار منايع آب و خاک امکان پذير نيست اضافه کرد وقوع پديده گرد و غبار در منطقه و تاثير بر کاهش ميزان محصولات کشاورزي نمونه مديريت نامناسب است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: خشکسال ، استمرار ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار