نشست خبری سرپرست فدراسیون قایقرانی با حضور اصحاب رسانه امروز 27 خرداد ماه در دریاچه آزادی ‏برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، نشست خبری سرپرست فدراسیون قایقرانی با محوریت موضوع ‏رفع تعلیق فدراسیون قایقرانی برگزار شد. سرپرست فدراسیون قایقرانی در این نشست بیان کرد: یکی از ‏مواردی که با خودم عهد کرده‎ ‎بودم انجام شود حل مشکلات قایقرانی بود. خدا را شکر پس از روزهای سخت با ‏همکاری‎ ‎وزارت ورزش و مدیریت این شرایط، روز به روز در راه موفقیت گام برداشتیم. باید چند حرکت انجام ‏می دادیم. بحث اساسنامه، کمیته ملی المپیک،‌ فدراسیون‏‎ ‎جهانی کانو و بسیاری از موارد دیگر بود که باید به ‏آنها می پرداخیتم. باید‎ ‎کار بسیار سنگینی انجام می شد که ابتدا با کمک خدا، سپس با مشاوران خوبم در‎ ‎فدراسیون و وزارت ورزش و کمک همکارانم در فدراسیون توانستیم این کارها را‎ ‎انجام دهیم. بارها شده بود ‏که برای هماهنگی مکاتبات تا دیروقت در فدراسیون‎ ‎بودیم تا ارتباطات برقرار شود‎.

ابراهیمی ادامه داد: کمک کمیته ملی المپیک تاییدیه ای بود که مجمع قانونی‎ ‎ما را تایید کردند. این موضوع به ما ‏کمک کرد. مرحله بعدی بحث اساسنامه بود‎ ‎که بیش از یکسال به تعویق افتاده بود. در این راه با حمایت آقای ‏سجادی و‎ ‎کمک آقای رغبتی بدون هیچ هزینه ای اساسنامه را تایید کردیم. مرحله بعدی‎ ‎دیپلماسی ویژه ای بود ‏که با رویینگ و کانوئینگ داشتیم. با این شرایط تمام‎ ‎موانع روبه رو را از سر راه برداشتیم و باید تاکید کنم که ‏در این راه همه‎ ‎به ما کمک کردند. حتی کسانی که مقاومت نکردند نیز برای ما کمک بودند‎.

سرپرست فدراسیون در ادامه به خبرنگاران گفت: قولی که به همه داده بودم به‎ ‎سرعت عملی شد. رفع تعلیق ‏ابتدا توسط فدراسیون جهانی کانو بود و سپس رویینگ‎ ‎هم تعلیق را از بین برد. بدون معطلی نیز رمز ثبت نام ‏ورزشکاران برای‎ ‎مسابقات نیز به ایران داده شد و خیلی سریع اقدام کردیم. حتی احتمال داشت به‎ ‎برخی رقابت ‏ها نرسیم اما فدراسیون بازهم نفراتش را ثبت نام کرد تا با توجه‎ ‎به شرایط استثنایی که داریم در مسابقات ‏حاضر شویم.‏‎ ‎

وی ادامه داد: شخصا با آقای "پرورنا" صحبت کردم و قرار شد در مسابقات‏‎ ‎قهرمانی جهان آلمان حاضر شویم. ‏همانطور که در نامه فدراسیون جهانی آمده من‎ ‎را به عنوان مسوول فدراسیون قبول کردند که در این مدت این ‏اتفاق نیفتاده‎ ‎بود. بالاخره اعلام کردند که مدیریت مناسب در این مدت باعث شد تا مشکلات از‎ ‎بین برود. من ‏این اتفاق را مدیون تمام ملی پوشان و اعضای خانواده قایقرانی‎ ‎می دانم که در این مدت با تمام توان در کنار ‏فدراسیون بودند و از ما حمایت‎ ‎کردند‎.

سرپرست فدراسیون قایقرانی به اردوهای ملی اشاره کرد و گفت: خدا را شکر این‎ ‎اتفاق نشاط و انگیزه را به ‏ملی پوشان داد و دوباره پاروزنان ما با قدرت به‎ ‎آب زده اند و طبق برنامه تمرین می کنند. برنامه تمامی تیم ‏های ملی شکل‎ ‎گرفته و نفرات با قدرت تمام برای کسب آمادگی کار می کنند. فدراسیون نیز‏‎ ‎برنامه دارد تا با ‏تمرکز بر استان های پراستعداد از پتانسیل کشور بهره‎ ‎ببرد. حرکت دیگر فدراسیون این بود که هر کسی که ‏یک قدم هم برای قایقرانی‎ ‎برداشته را دعوت کرده ایم تا تجلیلی از همه این نفرات انجام شود. فدراسیون‎ ‎قایقرانی دست خود را برابر همه دراز کرده و از همه می خواهیم به این رشته‎ ‎کمک کنند تا نام ایران سرفراز ‏شود‎.

ابراهیمی در ادامه به سوال خبرنگاران پاسخ داد‎.

خبرنگاری از ابراهیمی درباره امضا کننده نامه های رفع تعلیق پرسید و این که‎ ‎آیا این رفع تعلیق به طور رسمی ‏است؟ که ابراهیمی در جواب گفت: دبیرهای‎ ‎فدراسیون جهانی رویینگ و کانو و هم رییس فدراسیون جهانی ‏کانویینگ به طور‎ ‎مستقیم به ما اعلام کردند که ایران رفع تعلیق شده است‎.

سوال بعدی درباره بازگشت روسای برکنارشده بود که سرپرست فدراسیون گفت: این‎ ‎اتفاق نخواهد افتاد و ‏این موضوع تمام شده است. اساسنامه ایران تایید شده و‎ ‎من از طرف فدراسیون های جهانی به رسمیت شناخته ‏شده ام. انتخابات نیز طبق‎ ‎اساسنامه جدید برگزار می شود‎.

خبرنگاری دیگر درباره مشکلات مالی فدراسیون پرسید که ابراهیمی پاسخ داد‎: ‎بودجه حرف اول را برای تمام ‏اعزام ها می زند. من با وزارت ورزش صحبتی‎ ‎داشتم. همه قبول داریم که ورزشکاران در اردوهای خود وقفه ای ‏نداشتند و به‎ ‎طور کامل تمرین کردند اما در هیچ رقابت بین المللی حاضر نشدند. برای اینکه‎ ‎ورزشکار موقعیت ‏خودش را ارزیابی کند باید به مسابقات برود که این اتفاق‎ ‎نیفتاد. با این شرایط کار ما سخت شده و باید یک ‏شبه راه زیادی را طی کنیم‎. ‎به همین دلیل بودجه حرف اول را می زند و امیدوارم این همکاری با فدراسیون‎ ‎انجام شود. حالا وزارت خانه نیز قول داده که به طور کامل از ما حمایت کند‎ ‎روز وقت داریم که باید به مسابقات ‏برویم و اردو هم داشته باشیم. زمان‎ ‎زیادی نداریم و باید خیلی سریع کار کنیم‎.

ابراهیمی درباره محسن شادی و شرایط او نیز به خبرنگاران گفت: یک بحثی وجود‎ ‎دارد که معتقدم همه با من ‏هم عقیده هستند. فدراسیون یک حاکمیتی دارد که‎ ‎مقراراتی در آن حاکم است. در هر رشته نیز سرمربی و ‏مربی وجود دارد که‎ ‎تفکرات و برنامه های آنها انجام می شود. یکی از این برنامه ها، حضور تمامی‎ ‎ورزشکاران با ‏شاخص های خودشان است. مسوولان فدراسیون موظف هستند که درباره‎ ‎حضور ملی پوشان در اردوهای ملی ‏پاسخگو باشند. پس از هر اردو نیز ما انتخابی‎ ‎و تست داریم. این شاخصه ها هستند که نشان می دهند چرا یک ‏ورزشکار وارد‎ ‎اردوی ملی می شود و چرا به رقابت ها اعزام می شود‎.

او افزود: برنامه ریزی ما با خرد جمعی ،‌توجه به قانون فدراسیون و حفظ‎ ‎اخلاق پهلوانی انجام می شود. محسن ‏شادی برای من شایسته و ارزشمند است اما‎ ‎او یک نفر است و در اردوی من 11 نفر دیگر کار می کنند. معلوم ‏نیست کدام یک‎ ‎بهتر هستند. ورزشکار سالاری نداریم. ما در قایقرانی عقل سالاری و خردجمعی‎ ‎سالاری داریم. ‏ما او را دعوت کردیم و هنوز هم برای آمدنش دیر نشده است‎. ‎آقای شادی یا هرکس دیگری برود تمرین کند ‏اما انتظاری از من نداشته باشد که‎ ‎تلاش ورزشکاران دیگرم را زیر سوال ببرم و ورزشکار سالاری را شکل دهم. ‏همه‎ ‎ورزشکاران باید در تست ها و انتخابات حاضر باشند و تایید شوند. من با او‎ ‎صحبتی نداشته ام و نمی دانم ‏که او می آید یا نه. من دعوت کرده ام حالا آمدن‎ ‎و نیامدنش به خودش مربوط است. درهر حال برای اعزام به ‏رقابت ها باید تست‎ ‎بدهد‎.

فدراسیون تعلیق را قبول نداشت اما چطور چیزی که فدراسیون قبول نداشته را‎ ‎رفع شده می بیند؟ این سوال ‏خبرنگار دیگری از سرپرست فدراسیون بود که‎ ‎ابراهیمی پاسخ داد: تعلیق یعنی معلق بودن. باید این شرایط ‏مدیریت می شد. ما‎ ‎تلاش کردیم و این اتفاق افتاد. این معلق بودن را حرکت دادیم تا فضا تغییر‎ ‎کند‎.

ابراهیمی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا اظهار نظر های احمد دنیا‏‎ ‎مالی درباره ابهامات رفع ‏تعلیق نگران کننده نیست؟ تصریح کرد: مهم نتیجه‎ ‎بود و حفظ کرامت انسان ها. حاضر نبودیم به هر وسیله ای ‏تن بدهیم اما به هدف‎ ‎رسیدیم. با حفظ کرامت به نتیجه رسیدیم. حالا در گذشته هرکسی صحبت کرده‎ ‎باید از ‏خودش سوال پرسیده شود و من نظری نمی دهم‎.

سرپرست فدراسیون درباره شاهو ناصری نیز بیان کرد: قوانین می گوید باید نامه‎ ‎از طرف فدراسیون جهانی به ‏ایران بیاید. دو سال محرومیت او تمام شده و‎ ‎امروز نیز برای او استعلام کردیم. این استعلام موفق خواهد بود. ‏فدراسیون‎ ‎ضمن حفظ شاهو تابع مقررات هم است. او زمانی رسما به اردو دعوت می شود که‎ ‎نامه‎ ICF ‎به ایران ‏برسد. کادرفنی نیز موافق حضور او در تیم ملی است و هم‎ ‎اکنون زیر نظر فدراسیون به تمرین هایش ادامه می ‏دهد‎./زر
برچسب ها: قایقرانی ، فدراسیون ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار