محمد مرسي رئيس جمهوري مصر 17 استاندار از مجموع 27 استاندار اين کشور را تغيير داد و بنابراعلام مطبوعات محلي شمار زيادي از اعضاي اخوان المسلمين ، نظاميان و يکي از مقامات يکي از گروه هاي اسلامگراي افراطي را به عنوان استانداران جديد منصوب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ شماري از نشريات مصر اعلام کردند اين حرکت حضور جناح رياست جمهوري را در سمت هاي کليدي سازمان اداري و امنيتي کشور در فاصله دو هفته مانده به تظاهرات به درخواست مخالفان براي درخواست کناره گيري مرسي صورت مي گيرد.دفتر رياست جمهوري مصر در فرماني که يکشنبه شب منتشر شد اعلام کرد استانداران جديد دوشنبه مراسم تحليف به جا خواهند آورد.

رئيس جمهوري مصر به ويژه استانداران اسکندريه ( شمال)، دومين شهر کشور ، پورت سعيد( شمال) شرقي، شهري در ورودي شمالي کانال سوئز که از دو سال پيش به ويژه پس از يک بازي فوتبال مرگبار شاهد آشوب هاي زياد سياسي و ورزشي است ، تغيير داد.به نوشته روزنامه مستقل المصري اليوم ، هفت استاندار جديد عضو اخوان المسلمين و شش تن ديگر از نظاميان هستند.

استاندار جديد الاقصر عادل الخياط از مقامات حزب سازندگي و توسعه از شاخه هاي سياسي گروه اسلامگراي افراطي جماعت الاسلاميه است.جماعت الاسلاميه منشا موج حملات در دهه 1990 بود که سپس از خشونت چشم پوشي کرد . سال 1997 اين حزب مسئوليت حمله به يکي از اماکن فراعنه در منطقه الاقصر را که به کشته شدن 68 نفر از جمله 58 گردشگر منجر شد برعهده گرفته بود.

سپتامبر ، مرسي پيش از اين شش استاندار را تغيير و به ويژه پنج اسلامگرا را به اين سمت هاي کليدي سابقا منحصر به اعضاي ارتش يا دستگاه هاي امنيتي منصوب کرده بود .روزنامه المصري اليوم  اعلام کرد اين انتصاب هاي جديد نشانه ادامه بن بست حکومتي و چالشي براي تظاهراتي است که قرار است ائتلاف موسوم به التمرد برگزار کند.اين ائتلاف اعلام مي کند چندين ميليون امضا را به نفع برگزاري انتخابات رياست جمهوري زودهنگام جمع آوري کرده است و خواستار تظاهرات در برابر کاخ رياست جمهوري در روز 30 ژوئن يعني نخستين سالگرد مراسم تحليف مرسي است. 

برچسب ها: مرسی ، استاندار ، تغییر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار