استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره بام ایران نگاه ویژه ای به مولفه های بومی و آداب و رسوم مردم داشته باشد.

علی اصغر عنابستانی، در پیامی به جشنواره بام ایران تصریح کرد: بی شک برگزاری جشنواره فیلم بام ایران با بهره گیری از عناصر بومی در نمایش هویت و ماهیت ایران اسلامی به فرجامی نیکو خواهد رسید، چرا که می تواند جایگاهی تعیین کننده و تاثیر گذار داشته باشد.
وی تاکید کرد: تلاش برای فراهم آوردن فضایی در جهت بینش افزایی جوانان فیلمساز برای نیل به سینمای ملی مبتنی برمساله فرهنگ، ایدئولوژی، آداب و رسوم و تاریخ قومی سرزمین مان بهترین مجال برای پرورش هنرمندانی متعهد را فراهم می آورد.
عنابستانی یادآور شد: بومی سازی در ساخت های فرهنگ و هنر از اهمیت و گستردگی ویژه ای برخوردار است آنگونه که برای دست یابی به سینمای ملی عناصر، فرم و محتوا،عاملیت ساختاری و شکل گیری سینمایی مطابق با فرهنگ و ملیت باز تعریف می گردد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حال این رهگذر با بهره گیری از سه فضای فیلم، فلیمنامه و عکس تولیداتی را منجر خواهد شد که ماهیت تمامی ظرفیت های فرهنگی، تمدنی، تاریخی و جغرافیایی با نگاه موشکافانه و خلاق هنرمندان کشور در استان چهارمحال و بختیاری بازنمایی می شود.
وی اظهار داشت: فیلمنامه نویسان، فیلمسازان و عکاسان با ساخت آثار تاثیرگذار می توانند تصویر روشنی از ویژگی سینمای ملی برای مخاطبان و فیلم سازان دیگر ارائه دهند.
عنابستانی، وظیفه اصلی اهالی سینما را روشن کردن مسیر سینمای ملی دانست و افزود: جا دارد این دریچه در باز آفرینی هویت و ملیت در سینما به جای رقابت به میدانی برای قرابت هنرمندان متعهد تبدیل شود و شناخت دانایی ها، داشته ها و توانمندی ها از این ره آورد نشات گیرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اگرچه شاخص های کیفیت یک رویداد فرهنگی هنری تنها در قالب مشخصات فنی قابل بیان نیست و نظر مردم همیشه در صحنه و واقف به امور همواره ملاکی برای خدمتی به روزتر در این عرصه می باشد.
وی تاکید کرد: این واقعیت  بیش از پیش روشن می نماید که نفس برگزاری یک جشنواره هنری صرفاً به معنای تعامل در چند روز و چند صباحی نیست، بلکه رویکرد از شکل گیری یک اتفاق خجسته فرهنگی در تولید مستمر آثار فاخر است تا هویت رفتاری جامعه  اسلامی ایرانی را به تصویر کشد.
عنابستانی، ضمن تشکر فراوان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر حسن اعتماد به توانمندی استان چهارمحال و بختیاری در برگزاری این حرکت مهم هنری گفت : از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری که مسیر را جهت نشر فرهنگ و هنر از طریق برگزاری این جشنواره فراهم نمود قدردانی می نمایم، امیدواریم بدین وسیله توانسته باشیم گامی هر چند کوچک در فرهنگسازی و افزایش دانایی مردم از فرهنگ و شاخص های هویت ایرانی اسلامی برداریم.
جشنواره بام ایران به عنوان چهل و نهمین جشنواره سینمای جوان ایران تیرماه امسال به میزبانی شهرکرد برگزار می شود./س
برچسب ها: جشنواره ، بام ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.