یکی از ابزارها و راهکارهای ایجاد خلاقیت در نویسنده، تجربه است.

"محمدعلی گودینی" نویسنده، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران، گفت: یکی از ابزارها و راهکارهای ایجاد خلاقیت در نویسنده، تجربه و به کار بردن آن در کنار شناخت ساختارهای نویسنده است که به هر نویسنده برای خلاقیت داشتن در اثر کمک می کند.
وی افزود: راههایی برای فرار از محدودیت ها وجود دارد، راههایی از قبیل تغییر زاویه دید، تغییر فضا در جریان نوشتن، ناتمام گذاشتن ماجرا و بیان ماجرایی جدید است.لازم به ذکر است؛ تا حدودی به خلق و خوی نویسنده و مردمی بودن او بر می گردد.
گودينی تأکید کرد: مطالعه یکی از ابزارهای اصلی نویسنده است برای نوشتن 50 صفحه، باید 500 یا هزار صفحه مطالعاتی داشته باشد، نویسنده مقداری ذهنیت دارد که به مرور زمان تقلیل می یابد.
وی افزود: جبران این مسئله نیازمند انباشته ساختن ذهن به وسیله مطالعه است، مطالعه کم نویسنده او را نویسنده موفقی نخواهد کرد اما با مطالعه آثار دیگران به تجربه های جدید دست می یابد.
وی افزود: با مطالعه آثار خوب تجربه های دیگر یا بزرگان را به دست می آورند، تمام این تجربه ها که در خلاقیت نویسنده مؤثر است، در ضمن کتاب های پلیسی هم می تواند به خلاقیت نویسنده کمک کند./ي2
برچسب ها: گودینی ، نویسنده ، خلاقیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.