آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور گفت: طرح کاربردی کردن عهدنامه امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر از سوی بنیاد بین‌‌المللی نهج‌البلاغه برای اداره کشور پیشنهاد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌رورضمن تبریک پیروزی بزرگ ملت شریف ایران در آزمونی بزرگ اظهار کرد: بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه در راستای برگزاری این آزمون بزرگ، به هشت نامزد ریاست جمهوری طرح کاربردی کردن کلام امیر‌المومنین(ع) در اداره کشور را پیشنهاد کرد.
وی افزود: درخواست همکاری در راستای اجرایی کردن این طرح به همراه امتیازات کلام امیرمومنان، عهدنامه مالک اشتر و فرمان‌های حضرت علی (ع) به مدیران ارشد، به ستادهای مرکزی هشت نامزد ریاست جمهوری تحویل داده شد.
رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه هدف از این اقدام را ترسیم راهی روشن برای ثبت بین‌المللی عهدنامه مالک اشتر دانست و بیان داشت: امروزه ردپای این عهدنامه در قوانین اساسی کشورهای مترقی و پیش‌رو قابل مشاهده است ولی با این وجود رسم مروت را به کار نبسته‌اند.
رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه در بخش پایانی سخنان خویش به فعالیت بنیاد نهج البلاغه در حدود نیم قرن گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: این موسسه تحقیقاتی بین‌المللی حدود 40 سال در حوزه تحقیق و ‌پژوهش در نهج البلاغه و تربیت اساتید مجرب و دانش‌پژوهانی متعهد گام برداشته و در همین راستا می‌تواند کمک شایانی به دولت جدید در اجرایی کردن این طرح داشته باشد./س
برچسب ها: قم ، عهدنامه ، مالک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.