نماينده ارامنه جنوب کشور بر لزوم استفاده از پيروان اقليت‌هاي ديني در مناصب حکومتي که طبعا مي‌تواند اثرات مثبت داخلي و بين‌المللي داشته باشد، تاکيد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران روبرت بيگلريان نماينده ارامنه جنوب کشور در نطق ميان‌دستور خود در جلسه علني امروز (سه‌شنبه 28 خرداد) با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات 24 خرداد گفت: مردم ايران در اصل به کارآمدي بي‌آلايش، قانونمداري، درايت و ادب ايراني راي دادند.
 
وي ادامه داد: حضور مردم نه فقط کنشي سياسي در اين مقطع خاص بلکه فعلي اخلاقي بود و تبلور يکپارچگي ملي و گرايشي گويا براي پيروزي اهداف ملي را بيان کرد، شايسته است همه ما به ويژه رهبران سياسي و حکومتي قدردان آن باشيم و از حالا به بعد بايد توسعه همه‌جانبه و پايدار و همين‌طور نگاهي اصولي و بايسته براي عدالت اجتماعي در فضايي آرام و متعدل سرلوحه کار قرار گيرد.
 
اين عضو کميسيون انرژي تصريح کرد: مردم در شرايط کنوني خواستار صدق مسئولان و رفع اساسي معضلات سياسي و همين طور گسترش سرمايه‌گذاري، توليد و اشتغال هستند و همانگونه که مقام معظم رهبري نيز به حق بيان کرده بودند، مردم خواهان عمل به قانون هستند.

وي ادامه داد: عمل به قانون يعني اعتماد، تمکين به قانون و فصل‌الخطاب قراردادن آن که اميدواريم در پي تجربه‌هاي دو دهه اخير انقلاب بتوانيم کام اين ملت بزرگ را که به لحاظ تمامي گرايش‌ها و تمايلات عاشق وطن خود هستند و خير خود و کشور را با هم مي‌طلبند، با کار و تدبير و همکاري آنان شيرين سازيم.

بيگلريان افزود: تجربه هم‌زيستي اديان و اقوام در ايران تجربه‌اي بي‌همتاست، همان طور که در جاهاي ديگر نيز گفتم ، تجربه‌اي است که شايان توجه و ارزشمند و ظرفيت‌هاي ارزنده‌اي براي همه ملل دربردارد اما اين هم زيستي ملاطفت آميز و برادرانه گذشته از اين که ملاطفت مردم و نظام ايراني اسلامي را نشان مي‌دهد و هم چنين در ذات اديان الهي و تاريخ ريشه دار ايران عزيز است در سايه هم زيستي و وظيفه شناسي يکدلي آحاد اقليت‌هاي ديني در ايران پديد آمده و اين فضاي ارزشمند موجود بايد همواره بازآفريني شده و با بازآرايي، عناصر فرهنگي و اخلاقي تثبيت شود.
 
 
وي تاکيد کرد: سه دوره است به همراه ديگر همکارانم يعني نمايندگان ديگر اقليت‌هاي ديني طرح اصلاح قانون 881 قانون مدني را تقديم نموده‌ايم، اصلاحيه‌اي برماده قانوني که آن را نماد و نشانه‌اي از محدود انديشي و تعصب ورزي و در طي تاريخ ماندن مي‌دانيم که البته ظاهرا هم کميسيون قضايي مجلس و هم برخي ديگر اراده‌اي بر بخشيدن مسئله را در خود نمي‌بينند و دست ياري‌گر نيست تا شان جمهوري اسلامي را والاتر سازد.
 
بيگلريان همچنين با اشاره به نسل کشي ارامنه به دست دولت عثماني(ترکيه) گفت: عوامل اين نسل‌کشي هنوز از سوي دولت ترکيه شناسايي نشده و دلايل آن برپايه عدم قبول دلايل و روشنگري نسبت به اساس تشکيل جمهوري ترکيه جهت ارائه به جهانيان است که مورد انکار قرار مي‌گيرد و هم چنين بايد بي حاشيه بگويد که يکي از علل ترک تازي‌ها در سوريه تلاش براي سرپوش نهادن به تاريخ خود است البته بي‌تفاوتي برخي از دولت‌ها متوهم هم بر آن دامن مي‌زند.
 
وي در ادامه با تشکر از دولت و نظام جمهوري اسلامي اظهار داشت: نظام جمهوري اسلامي در بسياري از موارد درک جدي مسئله و همين طور بررسي جوانب مختلف سياسي امکان برگزاري مراسم يادبود اين فاجعه را فراهم ساختند و انتظار داريم که اقدامات عملي‌تري را شاهد باشيم.   
 
وي همچنين در ادامه خطاب به رئيس‌جمهور منتخب ملت بر لزوم ارتقاي سطح مشارکت زنان در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي و سياسي ، توجه خاص و عملي به مشکلات جوانان ، حمايت‌هاي مادي و معنوي از نهادهاي اجتماعي، آموزشي و فرهنگي و خيريه جوامع اقليت‌ها ، نظارت و پيگيري و رفع مشکلات استخدامي اقليت‌هاي ديني در دستگاه‌هاي دولتي به خصوص آموزش و پرورش  و استفاده از اقليت‌هاي ديني در مناصب حکومتي که طبعا مي‌تواند اثرات مثبت داخلي و بين‌المللي داشته باشد، تاکيد کرد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار