رئیس هیئت مدیره کارخانجات نساجی مازندران از احیای تنها کارخانه گونی‌بافی کشور در مازندران خبر داد.

میرجعفری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: مهم‌ترین دغدغه امروز نساجی، تمدید ال سی و اصلاح ساختار انسانی است که در بخش انسانی با دو اصلاح مالی و پرسنلی، کار آغاز شد.

وی افزود: ماشین‌آلات فعال در حال حاضر با بیش از 75 درصد و برخی بنا بر محصولی که تولید می‌کنند تا 98 درصد مشغول به کار هستند و چند ماشین‌آلات هم در حال آماده‌سازی است تا ظرفیت تولید پارچه به 35 تا 40 هزار متر در روز افزایش یابد.

رئیس هیئت مدیره کارخانجات نساجی مازندران با تاکید بر راه‌اندازی بخش بافندگی کارخانه تا پایان تیرامسال گفت: قسمت ریسندگی به علت تحریم در مضیقه قطعات یدکی است با این حال بیش از یک میلیارد تومان قطعات یدکی وارد کارخانه شده و بیش از سه میلیارد تومان دیگر نیز برای رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید نخ باید قطعات وارد کنیم.

میرجعفری بر حفظ شرایط جاری شرکت و آماده‌سازی خطوط تولید تاکید کرد وافزود: در مرحله نخست، 37 دستگاه ماشین بافنده با آخرین استانداردهای روز اروپا به همراه سالن بخش بافندگی در حال آماده سازی است.

به گفته وی خط ریسندگی کارخانه گونی بافی مازندران که انحصارا تنها شرکت موجود در ایران است با بهره‌مندی از تکنسین‌های بومی قائمشهر بعد از 17 سال، با هزینه بیش از 150 میلیون تومان راه‌اندازی می‌شود که در دو مرحله 43 ماشین منتقل شد.

رئیس هیئت مدیره کارخانجات نساجی مازندران گفت :صندوق ذخیره ملی از 130 میلیون یورو بابت گشایش ال سی تنها 27 میلیون یورو را پرداخته و 104 میلیون یورو از تعهدات بانک ملی همچنان معوق مانده است که اگر ال سی گشایش نیابد سوله‌ها تکمیل و راه‌اندازی نخواهد شد.

میرجعفری تعداد نیروی انسانی مشغول به کار شرکت را 400 نفر اعلام کرد و افزود: مطالبات پرسنل بازنشسته اعم از حقوق و سنوات و بخشی از پرسنل شاغل که حقوق سنوات طلب دارند بیش از 12 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار ترک 106 میلیارد تومان تاکنون سرمایه آورده است، تصریح کرد: تاکنون هیچ قدمی برای «هولوسی» برداشته نشد، من هم کارم را به جد ادامه می‌دهم ولی این وضعیت همه را اذیت می‌کند./س

برچسب ها: احیا ، کارخانه ، گونی بافی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.